09.08.2017 - 11:21
Per al 57,6% viatjar connectat és una necessitat
MADRID, 9 (EUROPA PRESS)
El 79,8% de la població assegura que sempre busca informació sobre destinacions a través d’internet, i el 69% gestiona íntegrament els seus viatges per aquesta via per personalitzar el millor servei, segons revela el IV Estudi de Comparació Online cap a l’Estalvi Intel·ligent’ de Rastreator.
Els canals digitals s’han convertit en la principal via per gestionar els viatges, convertint-se el canal preferit dels viatgers espanyols: el 59,6% afirma que el prefereix per organitzar el seu viatge, abans que les agències tradicionals.
Aquest fet no és, no obstant això, comú a tots els segments d’edat. Segons l’informe, el 53,2% dels més grans de 55 anys segueix confiant en les agències perquè prefereix rebre el tracte directe d’una persona especialitzada. Madrilenys (68,4%), murcians (67,8%) i balears (64,3%) són els que més utilitzen la xarxa per organitzar els seus viatges.
Aquesta preferència per part dels espanyols ajuda a què el sector de la compra de viatges sigui el que més penetració ha tingut en els comparadors de preus, fins al punt en què el 81,4% dels enquestats fa servir freqüentment aquests webs per comparar preus d’hotels, el 70,9% per comparar vols i el 46,2% apartaments.
“Els consumidors identifiquen els comparadors en línia com una eina molt útil que els ajuda a buscar ofertes i escollir la més adequada”, assegura el conseller delegat de Rastreator.com, Fernando Summers, que destaca que un de cada dos vols es reserva pels espanyols a través dels comparadors de preus.
A més de la reserva i l’elecció del millor preu, els viatgers utilitzen el mòbil per informar-se un cop han arribat a la destinació. Un 64,2% dels espanyols assegura que disposa d’apps específiques per a viatges en els seus smartphones, com a mapes i guies, que consulta normalment quan està fora.