05.04.2024 - 19:48
|
Actualització: 05.04.2024 - 21:39
Més de 320.000 dones han recollit productes menstruals reutilitzables a les farmàcies d’ençà del començament de la campanya “La meva regla, les meves regles”, que va començar al març. Segons que ha anunciat la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, en el primer mes de funcionament s’ha superat el mig milió de descàrregues del codi QR necessari per a poder demanar copes, calces o compreses reutilitzables, concretament, se n’han registrat 532.871. “Això demostra com era de necessari avançar en la garantia del dret a l’equitat menstrual”, ha celebrat Verge. La consellera ha donat les dades en el marc de la inauguració de les II Jornades de Cultura Menstrual, que es fan a Amposta d’ençà d’avui.
Copa menstrual, calces o compreses de tela? Guia dels productes menstruals gratuïts
“Poder parlar obertament i de forma comunitària de salut menstrual, de primeres menstruacions i de climateri, de viure el cicle amb salut i de deixar enrere els tabús, ja és transformació feminista”, ha reivindicat Verge. Les jornades, que s’allargaran durant quatre dies, tenen lloc a l’Espai Dones i inclouen una desena d’activitats i xerrades entre els quals en destaquen tallers per a l’acompanyament en l’arribada de la primera menstruació per a nenes i mares o un d’informatiu sobre productes menstruals reutilitzables. En la seva intervenció, la consellera ha fet valdre la tasca de l’organització i ha destacat el gran valor d’aquestes jornades “perquè posen llum i visibilitzen tot allò que els passa” als cossos de les dones.
Així mateix, ha reivindicat que la posada en marxa de la distribució de franc de productes menstruals reutilitzables ha permès d’obrir una “conversa molt necessària que el país està vivint intensament des de fa un mes”. “És molt positiu, perquè més enllà de la distribució gratuïta i universal de productes menstruals reutilitzables, ha provocat que parlem de temes que fins ara es guardaven per a l’àmbit privat i sobre els quals regnava el silenci”, ha sentenciat.