10.08.2023 - 12:13
|
Actualització: 10.08.2023 - 12:40
A principi d’any, Netflix va fer un cop a la taula del model de negoci de les plataformes de televisió a la carta i va començar a blocar els comptes d’usuari compartits entre diferents individus. Era un punt i a part que tancava una primera fase d’expansió de negoci en què l’objectiu era que com més gent s’enganxés a les seves sèries i més les comentés amb els seus amics, millor. Per això feia els ulls grossos quan algú contractava una subscripció i en compartia l’ús amb més gent, en compte de forçar de bon començament que cadascú que volgués mirar Netflix, pagués una subscripció individual. Una vegada s’havia posicionat com un actor audiovisual mundial, tocava corregir les pèrdues i, per això, Netflix va declarar la guerra als comptes compartits. Amb aquest canvi de tendència, a més, Netflix obria camí perquè alguns dels seus competidors fessin igual.
Molts usuaris se’n van anar de Netflix enfadats per la nova política, però també és cert que molts hi han acabat tornant i, en conjunt, els efectes negatius no ho han estat tant com s’esperaven. Al revés: durant el segon trimestre d’enguany van duplicar les perspectives de creixement previstes: van guanyar 5,9 milions de subscriptors. Amb aquest panorama, ara ha estat el director general de Disney, Bob Iger, qui ha avançat que l’any vinent Disney+ seguiria el mateix camí. “Ja tenim la capacitat tècnica per a controlar-ne gran part”, va dir en referència a la tecnologia necessària per a detectar qui comparteix compte i qui és de viatge i mira Disney+ fora de casa. No va donar gaire més informació, que va dir que avançaria a final d’any, però va dir que la xifra de gent que compartia compte era significativa. A més, va deixar clar que fer rendible econòmicament la plataforma –que gasta molts milions en els seus projectes– era una “prioritat real”.
Més enllà de les eines per a mirar de blocar els comptes compartits, Disney+ ha anunciat un canvi de tarifes de les subscripcions a partir de l’hivern. Fins ara, hi havia un sol model de subscripció, que incloïa la possibilitat de connectar-s’hi en quatre dispositius simultanis i veure continguts en qualitat de vídeo 4K i so Dolby Atmos. Costa 8,99 euros el mes o 89,90 l’any.
A partir de l’hivern, aquesta tarifa continuarà existint, però tindrà menys prestacions: només dues reproduccions simultànies, vídeo Full HD i so 5.1 Stereo. És a dir, pagant el mateix, els subscriptors rebran menys serveis. Si volen tenir el mateix que fins ara, caldrà pagar la tarifa dita Premium, que costarà 11,99 euros cada mes. Serà l’única tarifa que oferirà quatre reproduccions simultànies, vídeo en 4K i so Dolby Atmos.
A més, Disney+ oferirà l’opció de contractar una subscripció amb publicitat, un altre dels experiments que ha posat en marxa Netflix i que han funcionat. A l’estat espanyol, estarà disponible d’ençà del primer de novembre i valdrà 5,99 euros, tres menys que no costa actualment la subscripció a Disney+. Tindrà les mateixes prestacions que la tarifa estàndard: dues reproduccions simultànies, vídeo Full HD i so 5.1 Stereo.