03.04.2025 - 15:05
|
Actualització: 03.04.2025 - 17:55
Una discussió entre una clienta i la propietària d’una fleca de l’Estartit (Baix Empordà) per haver demanat una barra de pa en català ha acabat als jutjats. Els fets van passar el 22 de juny quan la dona va anar a l’establiment i va demanar a la dependenta que li servís una barra de pa.
Segons que explica la demandada, la treballadora li va exigir que li ho digués en castellà, però ella s’hi va negar. Això va fer intervenir la propietària, que va acabar interposant una querella per assetjament contra la clienta.
Segons que ha dit l’advocat de la demandada, Arnau Muntadas, la dona va tornar passats uns dies a la fleca per demanar explicacions a la propietària per la seva actitud. Va ser en la tercera visita en què va demanar un full de reclamacions per poder relatar què havia passat i posar la queixa pertinent. Aquest és l’argument que esgrimeix l’acusació per posar una querella penal per assetjament contra la clienta. El lletrat considera que el fet d’haver anat a demanar explicacions no pot significar, en cap cas, un delicte i recorda que fa mesos que la seva clienta no parla amb la demandant.
La demanda no queda aquí, sinó que s’amplia a un delicte d’amenaces per algunes publicacions que van aparèixer a les xarxes socials, que la defensa assegura que no les va fer la dona i demana que s’investigui qui en va ser el responsable.
Per tot plegat, Muntadas considera que no hi ha recorregut penal i demana que s’arxivi la causa. “La víctima ha relatat la discussió arran de poder parlar en català i ja està. Entenem que un assetjament ha de ser una cosa reiterada i amb intensitat i les amenaces en cap moment s’han pogut provar”, assenyala l’advocat.
No declara
A la vista que s’ha fet avui a la Bisbal, havien estat citades totes dues parts, però només ha declarat la demandant com a testimoni. La demandada s’ha acollit al dret de no declarar, segons que ha explicat l’advocat. El motiu, assenyala Muntadas, és que primer vol que parlin els testimonis que aquell mateix dia eren a la fleca i els dies posteriors en què la seva clienta va tornar a recriminar l’actitud de la propietària.
“No s’han practicat totes les proves, un cop s’hagi fet, la nostra clienta no té cap problema a fer-ho”, ha remarcat l’advocat, que avisa que es reserven les accions legals que considerin pertinents quan hagi acabat tot el procediment.