02.08.2017 - 21:12
|
Actualització: 02.08.2017 - 22:27
La Plataforma per la Llengua ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística al centre de salut de Guardamar del Segura, al Baix Segura. Els fets van tenir lloc el 15 de juliol, quan un pacient va demanar al punt d’informació del centre si havia de passar per aquella zona abans d’accedir a la sala d’espera. La treballadora va interrompre’l per dir-li, amb to contundent: ‘Primer, parla’m en castellà’.
El pacient va canviar al castellà, ja que no sabia bé com reaccionar a la situació, segons que explica la Plataforma per la Llengua en un comunicat. A la sortida de la consulta, el jove va demanar un full de reclamacions a la zona d’admissió. Quan es disposava a omplir-lo, es va adonar que els treballadors li havien proporcionat un full de suggeriments en comptes d’un de reclamacions. Finalment, i després de tornar-se a queixar, l’afectat va rebre la instància adequada.
La Plataforma per la Llengua considera molt greu l’actitud de la funcionària i recorda que ‘cap persona no pot ser discriminada per raó de llengua, i encara menys en l’àmbit públic’. L’organització ja ha adreçat dos escrits a la direcció del centre de salut i a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública del País, Carmen Montón, exigint responsabilitats i mesures. L’ONG també destaca que la negació de l’atenció sanitària a un ciutadà per parlar català és un cas de discriminació contrari a la legalitat de l’estatut.