13.05.2024 - 13:12
|
Actualització: 13.05.2024 - 20:07
El director general de la Policia, Pere Ferrer, ha defensat que el primer responsable de la seguretat de la infrastructura ferroviària és Adif, que n’és la propietària. Ferrer ha dit que els Mossos d’Esquadra hi podien col·laborar, però ha insistit que si s’han de repartir responsabilitats s’ha de començar per Adif.
“Si un no té la infrastructura protegida, pot posar més facilitats al lladre”, ha dit. Ha afegit que la desinversió a Rodalia havia fet que el robatori d’ahir fos molt perjudicial, i que en uns altres llocs hauria estat més anecdòtic. I ha afegit que els robatoris de coure a les instal·lacions d’FGC no causen tants danys com a Rodalia.
Ferrer ha assegurat que els Mossos ja fan la seva feina. En concret, ha dit que es va passar al nivell 2 de patrullatge en el marc del pla operatiu per robatoris i s’ha augmentat el patrullatge al voltant d’infrastructures que tenen metall i que poden ser susceptibles de robatoris. Ha explicat que col·laboren amb companyies d’aigua i de telefonia per garantir la seguretat.
Per això ha expressat que tenen la mà oberta a col·laborar també amb Adif i Renfe, però ha insistit que el primer responsable és el titular de la xarxa. En tot cas, ha dit que els Mossos poden ajudar a fer una auditoria de seguretat per saber quins poden ser els punts dèbils i quines mesures s’hi podrien aplicar.
Descarta sabotatge
D’una altra banda, ha explicat que la investigació pels fets ocorreguts ahir a Montcada i Bifurcació continua, però que no fou un sabotatge. “És un robatori de cable de coure”, ha dit. I ha insistit que es demostra que hi ha molt recorregut a fer en l’àmbit de la seguretat de la infrastructura.
Comparació entre FGC i Rodalia
Per acabar, Ferrer ha fet valer que si es comparen les incidències derivades de robatoris de cable de coure a Ferrocarrils de la Generalitat i a Rodalia s’observa que per tretze robatoris en una mica més d’un any, només hi ha hagut cinc dies amb incidències. En canvi, a Rodalia per més de 160 robatoris en el mateix període hi ha hagut 120 dies d’incidències. Amb aquestes xifres, Ferrer ha volgut destacar que el lladre no entén en titularitat de la xarxa i que, per tant, no és una qüestió de patrullatge i prou.