14.12.2023 - 15:48
|
Actualització: 14.12.2023 - 17:40
El ple del Diplocat, el màxim òrgan de govern de l’entitat, ha aprovat el canvi de nom a Catalunya Internacional. Segons ha informat el Diplocat en un comunicat, també s’ha fet una primera aprovació dels nous estatuts del consorci, cosa que permet encarar el procés de refundació anunciat fa un any i mig. Tot i això, el canvi formal de marca previsiblement no entrarà en vigor fins a l’estiu vinent. En la reunió, que ha estat telemàtica i presidida per la consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, també s’ha aprovat el pla de treball per al 2024, amb un pressupost de 2,1 milions d’euros, similar al d’anys anteriors.
Serret ha destacat que el Diplocat és un bon exemple de consens, amb llarga tradició a la societat catalana, i amb un compromís compartit de projecció internacional. La consellera ha reiterat la voluntat del govern d’acompanyar i impulsar aquesta internacionalització “amb l’objectiu final de ser útils”. La secretària general de Diplocat, Laura Foraster, ha agraït el suport del ple a l’organització, que ha destacat que és “un actiu de país i per a tots els membres del consorci”. Foraster també ha anunciat que el programa de beques de Diplocat, que enguany celebra el quaranta aniversari, augmentarà el nombre de beques de vuit a dotze.
Foraster ha presentat algunes de les novetats del pla de treball 2024, que inclou una campanya de promoció internacional de Catalunya a les xarxes socials; visites d’intercanvi de bones pràctiques a l’estranger amb representants de les entitats membres del consorci i de la societat civil, com una visita a Dinamarca per conèixer l’aplicació de noves tecnologies en el sector agrari; la visita d’un grup de periodistes internacionals en el marc dels preparatius de la biennal europea Manifesta, que tindrà lloc a Barcelona el darrer trimestre de l’any; i un debat sobre la crisi actual de les democràcies i el tractament de les notícies falses, coincidint amb les eleccions al Parlament Europeu i als Estats Units, entre altres temes.
D’altra banda, es mantindran activitats com la visita a Ginebra per conèixer el model de les Nacions Unides i les organitzacions internacionals com a complement del curs “Acció davant els organismes internacionals i europeus”; el monitoratge de la presència de Catalunya en mitjans de comunicació internacionals i xarxes socials; la campanya d’internacionalització de Sant Jordi; les diferents publicacions digitals, aplegades a la col·lecció Àgora DIPLOCAT; i el programa de visitants internacionals, que convidarà periodistes internacionals per Sant Jordi i amb motiu del Concurs de Castells de Tarragona.