12.02.2025 - 09:57
|
Actualització: 12.02.2025 - 11:08
Dijous, 13 de febrer, es farà a l’Espai VilaWeb (carrer de Ferlandina, 43, de Barcelona) la presentació de Com som els catalans (Viena Edicions), l’últim llibre d’Antoni Gelonch. L’acte començarà a les 19.00 i el presentarà Assumpció Maresma, editora de VilaWeb.
El llibre revisita Les formes de vida catalana (1944), de Josep Ferrater i Mora, i ens explica com som i cap on anem. Ho fa d’una manera arriscada, sense patir pels voravius, tot i ser un home de seny. Analitza com és ara aquesta manera de ser catalana. Com el factor de continuïtat, de perseverar en la identitat, és el més afeblit i com, en canvi, la mesura, el seny i la ironia perviuen amb més salut. Creu que les darreres generacions no han transmès la identitat de la mateixa manera que a començament del segle XX i que això ens ha debilitat.
Podeu llegir l’entrevista a Antoni Gelonch sobre el llibre en aquest enllaç.
Els interessats a assistir-hi han d’enviar un correu a inscripcions@vilaweb.cat, tot especificant quantes places volen reservar. Confirmarem les inscripcions per ordre de recepció dels correus fins a omplir la cabuda màxima de la sala.