21.05.2019 - 18:54
|
Actualització: 21.05.2019 - 19:05
Una agència de comunicació i màrqueting procedent de l’Índia ha publicat de forma pública una base de dades amb els números de telèfon i els correus electrònics de més de 49 milions d’influenciadors d’Instagram. L’investigador de seguretat Anurag Sen va comunicar l’existència d’una base de dades sense protegir -no tenia contrasenya- al mitjà Tech Crunch, que van rastrejar la informació facilitada fins a arribar a l’origen d’aquesta, com explica el mateix mitjà.
La base de dades va resultar ser d’una agència de comunicació i màrqueting de Mumbai (l’Índia) anomenada Chtrbox, que es dedica a contractar influenciadors per publicar anuncis o continguts patrocinats per a les seves empreses clients. La base de dades incloïa el seu nom d’Instagram, el nombre de seguidors, les seves biografies a la xarxa social o la seva ubicació geogràfica. També estaven registrats el banc de dades els números de telèfon personals i adreces de correus electrònics.
En la llista es van trobar set comptes d’influenciadors de la xarxa social en una posició elevada, entre ells, blocaires sobre alimentació, celebritats i altres influenciadors. Tech Crunch va contactar amb diverses persones destacades a la llista i dues van confirmar que les dades de contacte eren les que havien fet servir per a crear el seu compte d’Instagram.
Chtrbox ja ha retirat la base de dades de la xarxa, però no ha detallat com van aconseguir aquestes dades personals, ni per què, ni com s’han filtrat en el públic.