30.07.2015 - 19:00
|
Actualització: 31.07.2015 - 01:36
Barcelona (ACN).- Desigual va facturar 451,9 milions d’euros durant el primer semestre, cosa que suposa un estancament d’aquest grup tèxtil. El ritme de creixement dels primers sis mesos de l’any recull geogràficament comportaments ”dispars”. Així, les vendes a l’Estat i a França van a la baixa amb caigudes del 5% i del 4%, respectivament, mentre que Alemanya es manté la facturació i a Itàlia creix un 7%. Fora de la Unió Europea, la facturació es dispara a Àsia i els països sud-americans, amb creixements del 24% i del 36%. Davant d’aquest descens de vendes, la companyia ha iniciat una ”revisió” del model de negoci que passarà pel tancament de botigues i una política més limitada d’obertures.
La companyia vol obrir una nova etapa de creixement que passarà per la potenciació de la marca tant al continent europeu com a la resta del món. Amb aquesta nova fase, es vol potenciar la part d’innovació de productes i ”l’optimització” de botigues a través d’una política de ”reubicacions, tancaments i un número limitats d’obertures”.
L’Ebitda (benefici abans d’impostos, amortitzacions i interessos financers) s’ha situat en el període en 92,1 milions d’euros, amb una caiguda del 26% en relació amb el primer semestre del 2014. La companyia assegura que aquest descens s’explica per l’increment de costos derivats de l’expansió de la xarxa de distribució que ha conviscut amb un cicle de ”moderació” de les vendes.
Actualment Desigual està present en 109 països amb 548 botigues, més de 7.500 botigues multimarca, més de 2.800 ‘corners” en grans magatzems i 9.000 punts de venda.