12.04.2023 - 22:10
|
Actualització: 12.04.2023 - 23:24
Protecció Civil ha constatat que el sistema d’enviament en massa d’alertes mòbils als ciutadans desenvolupat pel Ministeri d’Interior espanyol ha tingut “mancances greus” entre els usuaris de dues de les tres principals companyies telefòniques, amb percentatges de fracàs –no recepció dels missatges– de més d’un 90%.
Les dades s’han recollit a partir d’una enquesta a 5.000 usuaris del Camp de Tarragona, on dijous passat es va fer una de les proves que s’han organitzat aquestes darreres setmanes per a assajar el sistema. Si bé un 90,7% dels usuaris d’una de les tres grans companyies telefòniques van declarar haver rebut el missatge, en el cas de les altres dues aquests percentatges van reduir-se a tan sols un 7,6% i un 6,8%. Així doncs, menys de quatre de cada deu dels ciutadans que han respost l’enquesta han rebut l’alerta.
Alhora, Protecció Civil recorda que aquesta eina, que consideren especialment útil en cas d’accident químic, ha de poder arribar al conjunt dels ciutadans que disposa de telèfon mòbil en una demarcació com la del Camp de Tarragona, on la població està molt sensibilitzada amb aquests incidents arran de casos com el de l’empresa IQOXE.
Per això els responsables de l’organisme arriben a la conclusió que les dades, que encara són provisionals, evidencien mancances “greus” en la recepció del missatge. L’ens ja ha traslladat la situació al Ministeri d’Interior espanyol, creador i propietari de l’eina, per a explorar possibles solucions. Alhora, la Generalitat recorda: “L’estat espanyol és l’administració competent per a regular el mercat de les telecomunicacions”.