Desenvolupen un pla de gestió de trànsit que eliminarà els semàfors en els encreuaments

  • MADRID, 15 May. (EDIZIONES/Portaltic) Un estudi realitzat per la Universitat de Clemson, als Estats Units, proposa un mètode alternatiu per regular els encreuaments en les carreteres que evitaria l'ús d'aquests senyals en el futur gràcies a l'ús d'una app en cotxes de conducció autònoma.

VilaWeb
Redacció
15.05.2017 - 17:51

MADRID, 15 May. (EDIZIONES/Portaltic)

Un estudi realitzat per la Universitat de Clemson, als Estats Units, proposa un mètode alternatiu per regular els encreuaments en les carreteres que evitaria l’ús d’aquests senyals en el futur gràcies a l’ús d’una app en cotxes de conducció autònoma.

El sistema proposa reduir la congestió del trànsit, especialment a les ciutats, eliminant els semàfors de les interseccions i implantant en el seu lloc un sistema GPS en els vehicles. Els vehicles de conducció autònoma es comunicarien entre ells, informant de la seva posició i la seva velocitat de manera que només es detindrien si fos necessari.

La comunicació entre els vehicles tindria lloc mitjançant una aplicació per ‘smartphones’ instal·lada en el telèfon del conductor. Aquesta app es comunica en temps real amb un aparell situat en els encreuaments intel·ligents, que és qui recomana als conductors o als mateixos cotxes continuar o detenir-se basant-se en els seus algorismes.

El sistema ideat per la Universitat de Clemson s’ha provat ja per part dels investigadors al Centre Internacional d’Innovació del Trànsit en Greenville, Carolina del Sud. Amb un semàfor normal, un total de 1.100 vehicles es van detenir en el transcurs d’una hora. Aplicant el mètode, només 11 cotxes van haver de frenar.

A més d’agilitar el trànsit, el mètode plantejaria altres beneficis. Per exemple, la seva aplicació en proves implica una reducció del 19% en el consum de combustible dels cotxes, en no veure’s aquests obligats a detenir-se i esperar en el semàfor.

L’estalvi energètic també repercutiria en una reducció de les emissions de gasos contaminants, resultant especialment indicat per a les ciutats. No obstant això, l’estudi no contempla com s’aplicaria en carrers amb passos de vianants i no només vehicles i de moment només ha pogut provar-se en simulacions en circuit tancat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor