22.08.2016 - 13:36
MADRID, 22 (EDIZIONES/Portaltic)
Instagram és testimoni de tots els moments quotidians: menjar, ser pare o tenir una nova mascota. La xarxa social pot donar un pas més enllà gràcies a un grup d’investigadors de les Universitats de Harvard i Vermont, que han publicat els resultats d’un estudi que busca detectar i diagnosticar depressió en massa a través de la xarxa social de fotografia.
La investigació ha analitzat tant l’usuari com les fotografies publicades a Instagram mitjançant proves i un algoritme que, segons Chris Danforth i Andrew Reece, responsables de l’estudi, donen claus sobre l’estat d’ànim dels usuaris.
Danforth i Reece han realitzat un estudi amb treballadors d’Amazon que, a més, tenien comptes a la xarxa social, i els van sotmetre a estudis per analitzar els indicis de depressió, fent categories amb les imatges pujades a Instagram.
El resultat al qual van arribar els investigadors és que els usuaris que pateixen depressió utilitzen menys filtres que els que no estan en aquest estat. En els casos en els quals es retoquen les fotografies patint un espisodi de depressió, els usuaris baixen la brillantor de les imatges i utilitzen tons més grisos, blaus o colors més foscos.
Una vegada extrets els resultats, els investigadors van utilitzar un algoritme d’aprenentatge automàtic que permet detectar les correlacions entre la depressió i les característiques d’imatge. “Aquestes troballes donen suport a la idea que els grans canvis en la psicologia individual es transmeten a l’ús de mitjans socials i poden ser identificats a través de mètodes computacionals”, expliquen els investigadors, segons recull MIT Technology Review.