17.03.2025 - 08:05
|
Actualització: 17.03.2025 - 09:43
Alguns trens han estat suprimits a primera hora del matí i hi ha retards puntuals al servei de Rodalia tot i la desconvocatòria anit per part de la majoria dels sindicats de la vaga de treballadors de RENFE i ADIF.
Consulteu l’estat del servei ferroviari ací.
Degut a la desconvocatòria de vaga d'ahir a última hora, es poden produir supressions puntuals de trens i algun retard. Consulteu l'estat del servei als monitors de les estacions, l'app de Rodalies i a la pàgina web.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) March 17, 2025
Segons que ha informat Rodalia, el motiu de les afectacions és perquè el pacte entre Ministeri de Transports espanyol, la Conselleria de Territori i representants dels treballadors es va fer “a última hora”, i hi ha hagut problemes per reprogramar serveis que ja es preveien suprimits d’acord amb els serveis mínims.
D’altra banda, un tren avariat a l’estació de plaça Catalunya (Barcelona) ha afectat les línies R1, R3 i R4. El tren ja s’ha retirat, però el servei encara no s’ha recuperat del tot.
Usuaris de l’R4 a Vilafranca del Penedès han cercat una alternativa amb el servei d’autobús interurbà un cop s’han trobat llargues estones d’espera a l’andana. La solució que cercaven, tanmateix, no ha estat àgil, ja que fa més d’un any i mig que els usuaris del bus exprés denuncien que el servei és saturat per un transvasament diari de passatgers desencisats amb Rodalia. “La RENFE fa bo el servei de bus, però entre tots l’acabem col·lapsant”, lamenta a l’ACN un passatger que ha arribat corrent des de l’estació de tren.