Augmenten d’un 120% les denúncies lingüístiques registrades per l’Agència Catalana de Consum

  • El govern fa més inspeccions i imposa més sancions per qüestions de llengua i nota una “conscienciació creixent”

VilaWeb
ACN
14.03.2023 - 15:21
Actualització: 14.03.2023 - 17:47

L’any 2022 l’Agència Catalana de Consum va registrar 456 denúncies per aspectes relacionats amb drets lingüístics, fet que suposa un creixement del 121% en comparació a l’any anterior, quan en va rebre 206.

Segons ha indicat en compareixença de premsa el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, això mostra una creixent conscienciació dels consumidors en aquest tema estratègic per l’executiu català. “Ens ratifica que l’acció de govern va en paral·lel al que seria la preocupació dels consumidors”, ha afirmat. Segons dades difoses avui, també s’han incrementat les inspeccions -passen de 718 a 968- i les sancions, que passen de 16 al 2021 a 68 el 2022.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor