Denuncien l’expulsió d’una família d’una sucursal d’ING Bank per haver parlat en català

  • Plataforma per la Llengua ha publicat el cas d'una família que va rebre discriminació lingüística dues vegades i ha demanat a la Generalitat que hi intervingui

VilaWeb

Redacció

04.11.2021 - 12:40
Actualització: 04.11.2021 - 19:29

Plataforma per la Llengua s’ha fet ressò del cas d’una família que ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística al País Valencià. Segons que ha explicat l’entitat a través d’un comunicat, una família ha estat discriminada en dues ocasions a l’oficina bancària d’ING Bank al carrer de Sant Vicent Màrtir de València per haver parlat en català. Els fets van passar el 15 d’octubre i es van repetir el dia 18. El dia 15, un treballador es va negar a atendre’ls quan la filla s’hi va adreçar en català i els va exigir que parlessin en castellà. “En espanyol. No t’entenc ni tinc l’obligació d’entendre’t”, li va dir. Després, una directiva de la sucursal els va dir que havien faltat al respecte al personal i els va demanar que se n’anessin.

El dia 18, la filla hi va tornar per demanar el full de reclamacions, i explica que una altra treballadora li va negar el dret de parlar en català i va fer veure que no l’entenia. No va aconseguir el full de reclamacions fins que no va dir que trucaria a la policia local, i el banc va trigar molt a retornar-li el document signat.

Quan s’ha assabentat del cas, Plataforma per la Llengua ha demanat a l’Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana que hi intervinguin per a garantir el dret dels consumidors a expressar-se en català en el sector comercial.

Consideren que ING Bank ha incomplert el decret 1/2019, que diu que els consumidors tenen dret d’emprar qualsevol de les llengües oficials del País Valencià, i l’article 17 de la llei 4/1983, que explicita que tots els ciutadans tenen dret d’expressar-se en català en qualsevol reunió.

També diuen que l’actuació dels treballadors falta al respecte als drets i interessos dels usuaris i contradiu l’article 3 del Reglament de Defensa del Client d’ING Bank, que diu que les relacions han d’ajustar-se a la bona fe, l’equitat i la confiança recíproca.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor