La Plataforma per la Llengua denuncia que Toyota es nega a atendre un client en català

VilaWeb
Redacció
27.08.2024 - 13:00
Actualització: 27.08.2024 - 14:27

Nou cas de discriminació lingüística. La Plataforma per la Llengua ha denunciat que Toyota es va negar a atendre un client en català, fet que vulnera els drets dels consumidors a Catalunya. L’empresa ho justifica en un correu, en què diu que són una companyia d’àmbit multinacional i que els idiomes oficials que utilitza són el castellà i l’anglès.

La Plataforma per la Llengua recorda que, segons el codi de consum de Catalunya, els consumidors tenen dret de ser atesos en català. A més, segons la llei de política lingüística, les empreses i els establiments que desenvolupen la seva activitat a Catalunya han d’estar en condicions de poder atendre els consumidors quan s’expressin en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya. Per tant, Toyota té l’obligació d’atendre en català els seus clients.

L’entitat recorda que qualsevol persona que es trobi en una situació de discriminació lingüística o de vulneració de drets es pot dirigir a la Plataforma per formalitzar la queixa.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor