27.08.2024 - 13:00
|
Actualització: 27.08.2024 - 14:27
Nou cas de discriminació lingüística. La Plataforma per la Llengua ha denunciat que Toyota es va negar a atendre un client en català, fet que vulnera els drets dels consumidors a Catalunya. L’empresa ho justifica en un correu, en què diu que són una companyia d’àmbit multinacional i que els idiomes oficials que utilitza són el castellà i l’anglès.
@Toyota_Esp es nega a atendre un client en català i vulnera obertament els drets dels consumidors.
Ho justifica dient que és una companyia d’àmbit multinacional on els idiomes oficials són el castellà i l’anglès.
L’empresa incompleix la normativa vigent a Catalunya.
pic.twitter.com/WqUEZqKyjN
— Plataforma per la Llengua #LaVeuQueCreix
(@llenguacat) August 27, 2024
La Plataforma per la Llengua recorda que, segons el codi de consum de Catalunya, els consumidors tenen dret de ser atesos en català. A més, segons la llei de política lingüística, les empreses i els establiments que desenvolupen la seva activitat a Catalunya han d’estar en condicions de poder atendre els consumidors quan s’expressin en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya. Per tant, Toyota té l’obligació d’atendre en català els seus clients.