03.06.2016 - 02:00
|
Actualització: 03.06.2016 - 08:00
Facebook ha presentat DeepText, la intel·ligència artificial d’aquesta plataforma. És capaç de comprendre tot allò que els usuaris de la xarxa social comparteixen amb una precisió gairebé humana i entén vint idiomes.
DeepText se centra en la comprensió de textos i pot descodificar el contingut de milers d’entrades per segon, segons que ha explicat la companyia. La finalitat, diuen, és millorar l’experiència de l’usuari amb els productes que es poden trobar a la xarxa.
Els responsables han treballat per a acostar la comprensió d’aquesta intel·ligència artificial a la humana i li han ‘ensenyat’ a comprendre els continguts dels texts, classificar-los i identificar-ne les entitats relacionades. Així mateix, l’han preparat per executar aquesta comprensió lectora en vint idiomes.
Les capacitats del DeepText ja es van aplicant al Messenger. Per exemple, quan algú escriu: ‘Voldria comprar una bici vella per 200 dòlars. Hi ha ningú interessat?’, el DeepText entén que es tracta de la venda d’alguna cosa, n’extreu la informació important i respon a l’usuari amb les eines que li poden resultar útils.
Ara com ara, DeepText s’ha centrat en la comprensió de text, però Facebook vol que arribi a comprendre continguts visuals.