02.09.2017 - 13:03
Critica que Podemos s’oposi a l’ampliació de la V-21 i que el Consell no digui “res per defensar un projecte essencial”
VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha assegurat aquest dissabte que el Govern aposta per l’impuls “determinant” al Corredor Mediterrani perquè és “una prioritat política, econòmica i social” i una infraestructura “essencial” per millorar la competitivitat de la Comunitat Valenciana, i ha recordat que “uns altres han parlat, parlen i seguiran parlant molt, però van fer poc”.
A més, ha advertit també davant els Pressupostos de 2018 i el “pervers joc de la territorialització”, que les polítiques d’infraestructures “no tenen sentit si s’examinen únicament des del paràmetre de límit territorial”.
De la Serna ha començat la seva intervenció en la segona jornada de la Interparlamentària del PP a Alboraia (València) recordant que aquesta és la seva desena visita a la Comunitat Valenciana, ha lloat el treball realitzat per Isabel Bonig al capdavant del PPCV i ha recordat la figura de l’exalcalde de València, Rita Barberá, “una de les grans figures del municipalisme en la història de la democràcia, la millor presidenta de la FEMP i una gran referència indiscutible en la política local i nacional, Rita Barberá”.
“La trobem a faltar i, per descomptat, la seguim admirant”, ha dit.
El ministre ha posat en valor la política d’infraestructures engegada pel Govern de Mariano Rajoy, que pretén aconseguir una major cohesió social mitjançant la millora de les comunicacions, i ha advertit, davant la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2018, que, en ocasions, sembla que “si un no rep una inversió que no estigui en la seva comunitat, província, ciutat o barri, sembla que no li beneficia o pot resultar un afront perquè l’hi porta el veí”.
No obstant això, ha recalcat que “això no és així” perquè, ha posat com a exemple, l’engegada de trams del Corredor a Catalunya beneficien a la Comunitat Valenciana per escurçar el temps de trajecte entre València i Barcelona o les obres en l’A-332 a Aragó dóna continuïtat a la millora de la connectivitat amb Castelló.
Per això, ha defensat la necessitat de tenir “sentit d’Estat” a l’hora d’analitzar les inversions.
EL PP “NO DÓNA BANDADES”
També ha subratllat que el PP és un partit “previsible”, que “no dóna bandades” com altres partits i aposta per l’acció.
En aquest punt, De la Serna ha recordat que estan licitant l’ampliació de la V-21 a València, una actuació, “per cert, a la qual s’oposa el grup Podemos sense que des del Govern regional estiguem escoltant res per defensar un projecte que és essencial per als valencians”.
PORTS
Finalment, el titular de Foment s’ha referit també als ports i ha indicat que aquest any s’aconseguirà un rècord històric de trànsit.
Ha criticat que PSOE i Compromís votessin dues vegades en contra de la reforma de l’estiba i, per tant, “a favor que Espanya incomplís una sentència” perquè “s’anaven a produir milers i milers d’acomiadaments en tots els ports” quan la realitat és que “un mes després d’aprovar la reforma no només no s’ha acomiadat ni a un treballador en tota Espanya, sinó que a Algesires acaben de contractar-ne altres 350”.
“Aquesta és la responsabilitat real del PSOE i els seus socis a València”, ha dit, per agregar que, si per ells hagués estat, el port de València en lloc de mirar al mercat xinès estaria perdent un 30 per cent de trànsit a favor d’altres ports.
“Seguirem venint a València perquè se’ns avaluï, se’ns critiqui si no complim els compromisos, se’ns reivindiqui el que es consideri necessari i per donar la cara”, ha assegurat.