06.09.2017 - 12:59
MADRID, 6 (EUROPA PRESS)
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, no veu raonable que el comitè de vaga d’Eulen es plantegi realitzar una nova vaga per exigir el compliment del laude arbitral, cosa que ja és obligada per llei, i al mateix temps ho recorrin en els tribunals.
“Aquesta deriva sembla la part contractant de la primera part –ha dit De la Serna en al·lusió al diàleg sense sentit d’una pel·lícula dels germans Marx–, cosa que seria graciosa si no tingués una important repercussió sobre la seguretat ciutadana, perquè aquest tipus de vagues en aquest tipus de filtres de seguretat poden provocar riscos en seguretat, que és el que més ens preocupa”.
En declaracions a TVE, recollides per Europa Press, el titular de Foment ha confiat que el laude emès per Marcos Peña s’apliqui de manera ràpida, doncs “no es pot desobeir”. “És estrany i no sembla molt raonable plantejar una vaga perquè es compleixi, de la mateixa manera que tampoc sembla raonable que aquesta sigui plantejada per els qui estan recorrent el laude”, ha apuntat.
El comitè d’Eulen va decidir dimarts deixar en suspens les aturades convocades a partir del 6 d’octubre per exigir que l’empresa de seguretat complís el laude arbitral, després que es reobrissin les negociacions amb la companyia, que sosté que ha complert de forma “estricta i immediata” el laude dictat per Marcos Peña, l’àrbitre designat pel Govern espanyol.
GRUP DE TREBALL SOBRE SEGURETAT PRIVADA
Preguntat pel possible efecte contagi a altres aeroports, De la Serna va recordar que el dilluns 11 es reunirà el grup de treball anunciat per abordar la situació del sector de la seguretat privada a Espanya, amb la participació de sindicats i patronal, donant resposta a la crida “raonable” realitzada pels propis sindicats.
De la Serna ha tornat a insistir que aquest tipus de qüestions han de tractar-se en la taula de la negociació sectorial entre patronal i sindicats, però ha reconegut que el Govern espanyol quan pot fer algunes aportacions quan es tracta d’infraestructures estratègiques en matèries com la seguretat, la formació i la contractació pública.
No obstant això, després de recordar que aquest tema afecta no solament els aeroports sinó a tot tipus d’edificis públics, va reiterar que ha d’haver-hi una negociació sectorial. “Per a què serveixen els convenis col·lectius?”, s’ha preguntat.