De la Serna demana a autonomies i ajuntaments més control de llicències VTC

  • Abordaran aquest dimarts a Madrid el conflicte entre el taxi i empreses com Uber

VilaWeb
Redacció
06.06.2017 - 13:39

Abordaran aquest dimarts a Madrid el conflicte entre el taxi i empreses com Uber

BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha demanat aquest dimarts a comunitats autònomes i ajuntaments exercir un major control de les llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) després del conflicte sorgit entre aquest tipus d’empreses, com Uber i Cabify, i el sector del taxi.

“Els traslladem la necessitat de dur a terme accions per a l’increment del control de les llicències VTC per garantir que hi hagi un estricte compliment de la llei”, ha declarat els mitjans després d’inaugurar el Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL 2017), en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

De la Serna ha defensat que són les comunitats i els consistoris els titulars de la major part de competències, com a autoritzacions, control i regulació, mentre que el Ministeri amb prou feines té competències d’àmbit normatiu: “Depèn exclusivament d’ells”.

“És important que es compleixin totes les condicions del marc legal i és indispensable que comunitats i ajuntaments desenvolupin dispositius per fomentar aquest control”, i ha apostat per la coordinació entre les parts per accelerar el procés.

La situació s’abordarà en una reunió a Madrid a les 19.00 hores d’aquest dimarts, a la qual, a més del ministre, assistiran els consellers autonòmics del ram, la Federació de Municipis i Províncies (Femp) i responsables d’ajuntaments de les principals ciutats, com Madrid i Barcelona.

Foment i la resta d’administracions amb competència en aquesta activitat cerquen potenciar la inspecció d’aquests sectors davant l’esperada cascada de llicències de VTC que s’està registrant en virtut de sentències judicials, que les han portat a superar el ràtio d’autoritzacions establert per llei enfront del taxi.

ORIGEN DEL CONFLICTE

L’origen de les sentències judicials que està provocant el creixement d’aquestes empreses i, per tant, el conflicte amb el taxi, és una llei que l’últim Govern socialista va aprovar el 2009 i que va liberalitzar el servei.

El posterior Govern del PP va tornar el 2013 a regular-ho i a recuperar la ràtio de concessió una llicència VTC per cada 30 per al taxi, la mateixa que estava vigent abans d’aquesta llei, però això no va evitar que les empreses a les quals del 2009 al 2013 es va negar l’autorització recorreguessin als tribunals, que, majoritàriament, els estan donant ara la raó.

Actualment, el sector d’empreses com Uber ja té gairebé tres vegades més llicències de les quals li corresponen per llei, amb 5.928 llicències, un 170% més que les 2.188 que li correspondrien, mentre que el taxi suma 65.670 autoritzacions.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor