28.06.2016 - 10:12
|
Actualització: 28.06.2016 - 11:30
Damm ha celebrat la Junta General d’Accionistes a la seu central de l’empresa en la qual s’ha donat a conèixer que la facturació de la companyia el 2015 ha superat els 960 milions d’euros, la qual cosa es tradueix en un augment del 5,5% respecte a l’exercici de l’any anterior.
L’estratègia de diversificació de productes i activitats, l’eficiència productiva així com la contínua aposta de la companyia per l’expansió de les seves marques a nivell internacional han estat claus per a la millora dels seus resultats.
Pla Estratègic Industrial 2015-2017
Damm va invertir el 2015 més de 60 milions d’euros com a part del seu pla estratègic industrial pels propers anys. Aquestes inversions industrials es van destinar a l’ampliació i modernització de les seves plantes de Múrcia, El Prat i Santarem (Portugal), així com a la posada en marxa de la nova fàbrica de Rodilla, i l’optimització de l’eficiència dels diferents centres d’Alfil Logistics i Pall-Ex Iberia. Aquesta millora competitiva garanteix una resposta òptima de la companyia a l’augment de demanda en els propers anys.
Expansió internacional
L’estratègia d’internacionalització iniciada el 2006 continua donant els seus fruits i la companyia va tancar l’exercici 2015 amb una presència internacional a 108 països.
La internacionalització ha influït signficativament en una evolució positiva dels resultats de la companyia aquest 2015, amb una activitat internacional que ha passat del 2% el 2008 al 18% el 2015.
Inversions mediambientals
Damm també ha mantingut una contínua inversió en projectes mediambientals que contribueixen a consolidar els seus centres de producció com a referència en el sector i a reforçar el compromís mediambiental de la companyia en el marc de la seva política de responsabilitat social.
Alguns dels principals projectes desenvolupats en aquesta àrea són la inauguració de la planta de biometanització d’Estrella de Levante, que té capacitat per generar més de 2 milions de metres cúbics de biogàs; l’optimització del gramatge en les ampolles de PET de Veri, amb el 13,8% a l’ampolla d’1,5 L; o la instal·lació d’un sistema de recuperació de cervesa a la planta d’El Prat que permet reduir els minvaments de cervesa en bodegues.
Desenvolupament corporatiu
El passat 10 d’abril del 2015, les accions de Damm van quedar excloses de la negociació de la Borsa de Barcelona. Amb això, es va posar fi a l’OPA d’exclusió aprovada per l’última Junta d’Accionistes de desembre del 2014.
Una altra de les principals operacions portades a terme l’any passat va ser l’increment de la participació en el Grup Rodilla, del 76% al 100%. Aquesta companyia va registrar un increment en la seva facturació del 7,4%, superant els 92 milions d’euros respecte als 86 de l’any anterior. Rodilla, a més, va obrir 18 nous punts de venda i va millorar la seva eficiència amb la posada en marxa de la seva nova fàbrica.
Cal destacar també la consolidació el passat exercici del Grup Cacaolat, fruit de l’aliança de Damm i Cobega, tant al mercat nacional com al segment internacional. Així mateix, Damm també ha portat a terme altres operacions com l’inici de la fabricació, distribució i comercialització de Carling, la marca de cervesa líder al Regne Unit, i la distribució i comercialització de Schöfferhofer, cervesa capdavantera al mercat alemany. D’altra banda, la companyia va arribar a un acord amb Bearfield per la fabricació, distribució i comercialització exclusiva dels tes envasats Arizona a Espanya.
Sobre Damm
Damm, fundada l’any 1876 pel mestre cerveser alsacià August Kuentzmann Damm, és avui dia un dels principals líders al sector de l’alimentació i begudes. Actualment l’empresa està present a 108 països de tot el món i compta amb diferents estils de cervesa entre els quals destaquen algunes tan reconegudes com Estrella Damm, Voll-Damm i Free-Damm, així com les marques d’aigua mineral Veri i Fuente Liviana. Des del 2012 compta al seu portafoli amb l’emblemàtica marca Cacaolat, empresa que va adquirir juntament amb el grup Cobega. A més, Damm participa a empreses d’alimentació com Ebro Foods i Rodilla, així com a altres del sector logístic (Alfil Logistics i Pall-Ex Iberia).
Per a desenvolupar tota la seva activitat, Damm compta actualment amb nou fàbriques a la península ivèrica, en les quals elabora i envasa més de 15M d’hectolitres de cervesa, aigua i refrescs. El 2015 la facturació de Damm va ascendir a 963 milions d’euros i la plantilla total de l’empresa a tancament d’any es va situar en 3.125 persones. Damm s’ha convertit en una de les empreses que dona més suport a les activitats esportives, culturals i el medi ambient.