08.05.2024 - 21:06
|
Actualització: 08.05.2024 - 21:35
La CUP ha incorporat en el programa electoral unes quantes propostes per a combatre el sensellarisme. El partit ha elaborat un annex arran de la campanya #VotInvisible2024 de la fundació Arrels d’aquesta tarda, en què personalitats conegudes han cedit els usuaris de Twitter a persones sense-sostre o que han viscut al carrer per a expressar-hi les seves propostes o preguntes i les facin arribar als partits polítics i candidats.
“Demanem disculpes a la fundació Arrels per no haver incorporat aquestes propostes al programa de la CUP-DT. Entomem la crítica, acollim i incorporem les propostes per tal que hi siguin presents en la legislatura vinent”, explica la CUP.
Entre més mesures, el partit anuncia que cal ampliar les places als albergs municipals; que s’ha d’assegurar un acompanyament individual dels sense-sostre per a garantir-ne els drets; que s’ha de crear una unitat específica que treballi per a erradicar el sensellarisme juvenil des de l’atenció i la prevenció; que s’ha de prioritzar el model housing first (primer l’habitatge); que s’han d’eliminar els biaixos racistes, patriarcals i aporofòbics; i que s’han de derogar les ordenances de civisme i de qualsevol normativa aporofòbica i repressiva que no treballi en la medicació i reparació. Totes les mesures ja es van incloure en el programa electoral de les eleccions municipals de Barcelona.
🟡 Demanem disculpes a la @ArrelsFundacio per no haver incorporat aquestes propostes al programa de la CUP-DT. Entomem la crítica, acollim i incorporem les propostes per tal que hi siguin presents en la legislatura vinent. pic.twitter.com/LQLEK3XPUz
— CUP Països Catalans (@cupnacional) May 8, 2024
Entre les personalitats que han participat en la campanya hi ha l’ex-diputat de la CUP David Fernàndez, l’humorista Joel Díaz, la sommelier i comunicadora Meritxell Falgueras, els periodistes Laura Aznar, Núria Ribó, Samanta Villar, Roger Saperas o Andreu Merino; i el director de VilaWeb, Vicent Partal. Aquesta no és la primera vegada que la fundació organitza aquesta campanya. De fet, ja ho van fer els anys 2016 i 2019, en el marc d’unes eleccions de l’estat espanyol i unes altres municipals a Barcelona.