22.04.2025 - 10:47
|
Actualització: 22.04.2025 - 14:35
L’Ajuntament de Girona ha volgut respondre a la campanya de Sant Jordi de la Generalitat amb un eslògan que reivindica la identitat nacional de la Diada i ha substituït els tres elements triats pel govern, “Drac, llibre, rosa” per “Cultura, llengua i país” en una gran pancarta que han penjat a la façana de l’ajuntament, a la plaça del Vi. De fet, la celebració de Sant Jordi presentada pel govern d’Illa ha aixecat polseguera aquestes darreres setmanes precisament per no fer cap referència a la catalanitat.
Avui, el president conversarà amb Javier Cercas, amb motiu d’una jornada de diàlegs i debat amb els escriptors, però també volen transportar Sant Jordi a Madrid, i hi reforçaran la presència de la festivitat amb un programa que oferirà activitats durant de quatre dies a la ciutat espanyola –el president té previst d’anar-hi el dia 26. També es desplegarà una lona a la Gran Via, que hi estarà penjada dues setmanes. A més, el lema escollit pel govern és “Sant Jordi és de tothom”, amb què insisteix en el lema del govern mateix.
L’Ajuntament de Girona, doncs, hi respon tot al·legant que “Sant Jordi és una diada de país on la cultura s’escampa pertot arreu i on la llengua catalana n’és la protagonista”.
#SantJordi és una Diada festiva per rememorar un cop més la llegenda del drac i la rosa i passejar per places i carrers engalanats i plens de llibres.
#SantJordi és també una Diada de país on la cultura s’escampa arreu i on la llengua catalana n’és protagonista.
Compreu… pic.twitter.com/hRiVk2Rlyg
— Ajuntament de Girona (@Girona_Cat) April 22, 2025