21.04.2021 - 21:50
|
Actualització: 22.04.2021 - 10:28
Quan moltes persianes dels establiments del barri Gòtic de Barcelona es tancaven, ells van decidir d’obrir. Havien previst de reobrir la històrica pastisseria Brunells després de dos anys, hi havien treballat de valent des de feia més d’un any i la pandèmia no els va poder aturar. “El confinament ens va enganxar un mes abans d’acabar el projecte. Hi havíem invertit molts esforços econòmics i personals. Havíem d’obrir i arrencar. No som part d’una gran indústria, i d’alguna manera la necessitat també ens obligava a tirar endavant fos com fos”, explica Joan Guasch, un dels propietaris de la pastisseria.
El juny tornaven a obrir i res no era com s’havien imaginat. “Pensàvem que des del carrer de la Princesa podríem ensenyar la pastisseria de Barcelona a tot el món. Abans de la pandèmia per aquell carrer hi passava gent d’arreu, però precisament aquest estiu no hi havia ningú.” Ara, lluny d’arronsar-se, van voler veure el got mig ple. “Una de les coses que no ens agradava de la localització és que era un punt molt turístic, que ens allunyava de la gent del barri. La pandèmia ens ha donat l’oportunitat de demostrar-los que comptem amb ells. Que per nosaltres són molt importants.”
I no es volien pas quedar amb això i prou. Volien que els coneguessin per tot Barcelona i tot Catalunya. Per això van treballar de valent els primers mesos. Volien arribar a ser el millor croissant de mantega de l’estat espanyol. I, després de mesos de molta feina, a l’octubre guanyaven el premi esperat, que esdevenia la gran revolució del projecte.
“Ens va donar una notorietat que hauria estat impossible de pagar amb diners. I més en la situació que estàvem.” El premi es va convertir en la millor falca publicitària que podien tenir. I van passar de treballar per al barri a treballar per a tot Barcelona i la rodalia. “Venia gent d’arreu a tastar els croissants. Les primeres setmanes va ser una bogeria. Vam vendre deu vegades més croissants dels habituals. Cada dia en despatxàvem més un miler“, explica encara emocionat Guasch.
“Que és aquesta bona olor? Jo vull això, el que faci aquesta olor!”, deia ahir una clienta, només d’entrar a la pastisseria. “No tenia pensat d’entrar-hi, però l’olor m’ha estirat cap endins”, afegia. “Suposo que és la barreja d’olors”, li explicava la dependenta, mentre li ensenyava tots els productes. Però quan va arribar als croissants i li va explicar el premi, tot es feia clar. “Volem dos croissants.” La febre no s’atura i aquesta frase es repeteix constantment. El croissant de mantega s’ha convertit en rei absolut de la pastisseria Brunells, tot i que últimament li han sortit competidors.
Els propietaris van veure clar que la gent havia de continuar arribant-se al carrer de la Princesa a tastar els croissants i aprofitar d’alguna manera la fama que havien guanyat. Per això van decidir de fer innovacions. “Per la castanyada, vam farcir-lo de moniato i va ser un èxit. Després van arribar els de festuc, de poma al forn, de crema, de nata i maduixes… I ara, per Sant Jordi, un de dedicat a la rosa, perquè l’oloris i l’assaboreixis.” Els croissants de la pastisseria Brunells han estat un fenomen que ho ha capgirat tot. El seu amulet.