28.12.2023 - 15:22
|
Actualització: 28.12.2023 - 18:07
Les queixes per a donar-se d’alta a la T-Mobilitat són un degoteig constant a les xarxes, aquests dies. N’hi ha de ben diverses: no funciona la validació des d’un iPhone, hi ha usuaris que tenen problemes per a adquirir-la des de l’aplicació, hi ha qui es queixa de la falta d’informació sobre com funciona aquesta nova modalitat, i d’altres que expliquen que no se’ls valida la contrasenya o que no reben el correu de validació.
Si aconsegueixes activar la t-mobilitat amb menys de 257 trucades al telf de suport tens premi?????? Et regalen bitllets gratis per tota la vida????? @T_mobilitat 🤦🏽♀️🤦🏽♀️🤦🏽♀️🤦🏽♀️🤦🏽♀️🤦🏽♀️
— Eli (@lisbote) December 27, 2023
Dimecres 27 de desembre del 2023 i encara no he aconseguit renovar la meva T-casual.@TMBinfo i @T_mobilitat, no snem gens bé!
— Elisabet Gassiot (@eligassiot) December 27, 2023
Des del passat 28 de novembre, la T-Usual, la T-Casual, la T-Grup i la T-Familiar es van deixar d’imprimir progressivament a les màquines d’autovenda amb banda magnètica. L’objectiu és que només siguin disponibles dins la T-Mobilitat, que és el nou sistema de bitllet en format de targeta o aplicació de mòbil –ara per ara, només per als dispositius Android–, que permet de triar qualsevol dels títols de transport.
Està previst que les targetes de cartó antigues amb banda magnètica adquirides abans del 28 de novembre es puguin fer servir fins al 29 de febrer, una data que es va allargar un mes i mig respecte a l’inicial 15 de gener.
Atenció presencial per a mirar de resoldre els dubtes
Preveient els problemes que podien sorgir arran dels canvis en la T-Mobilitat, des de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) han activat un servei d’atenció i informació que està actiu durant tot l’any, de 7.00 a 23.00, i que resol les queixes dels usuaris en menys de vint-i-quatre hores. A més, han posat diversos punts d’atenció presencial, com per exemple a plaça Espanya o a plaça Catalunya.
Els operaris del Quiosc T-Mobilitat, asseguren que la majoria dels afectats són estrangers que tenen entrebancs amb el NIA o el passaport a l’hora de fer el registre a l’aplicació mòbil, ja que hi pot haver un problema de connexió amb la Plataforma d’Integració i Col·laboració Administrativa (PICA), el sistema de la Generalitat que gestiona les dades dels usuaris inscrits a les administracions i institucions públiques.
Tanmateix, confirmen que reben tota mena de queixes, consultes o dubtes aquests dies. Sobretot d’ençà de principis de desembre que hi ha hagut un augment de les consultes presencials. Fins i tot, asseguren que es fa difícil de demanar hora d’un dia per l’altre. De fet, a la cua hi ha molta gent que ha decidit anar-hi de manera presencial sense provar-ho prèviament per internet: “Havia sentit que hi havia problemes i he decidit venir directament, sense provar-ho de fer per l’aplicació”, confessa un altre usuari.
A més, hi ha gent gran que es queixa que calgui demanar hora per internet. “Si venim a donar-nos d’alta de la T-Mobilitat de manera presencial és perquè no sabem fer tràmits per internet, així que no té sentit que la cita l’hagi de sol·licitar en línia”, denuncia una senyora que fa cua a un dels quioscs que ha posat TMB.
Sense solució durant dies
Malgrat que l’ATM assegura que resolen les queixes amb menys de vint-i-quatre hores, hi ha usuaris que expliquen a les xarxes que no els han resolt la incidència. Entre ells, Òscar Andreu, que assegura que, després d’haver provat de donar-se d’alta i rebre un seguit de missatges d’error, va trucar al servei d’assistència de TMB. I, tot i que al principi semblava que ho podrien solucionar, finalment no va ser així. La seva alternativa, de moment, ha estat renunciar a la T-Mobilitat: “Ara utilitzo la T-Usual que compro a la senyora del quiosc”, subratlla.
Entro al web i em diu que no sé què i que les dades no sé quantos. Total, que vaig trucar al telèfon d’afectats i em van tractar molt bé i em pensava que ho havíem arreglat… I NO.
— Òscar Andreu (@OscarAndreu) December 19, 2023
Problemes amb l’iPhone
Una de les principals reivindicacions dels usuaris ha estat d’aconseguir que la validació de la T-Mobilitat estigui disponible per als mòbils iPhone. Ara per ara, els usuaris d’Apple no tenen disponible la funcionalitat de validació, a diferència dels usuaris d’Android, que poden validar el bitllet des del mòbil. Així, cal que aquells que tinguin iPhone demanin la targeta de plàstic – que val 4,50 euros– o la de cartró – amb un preu de cinquanta cèntims – i que la recarreguin des de l’aplicació.
Des de l’ATM confien a tenir operatiu el servei de validació per a iPhone de cara a principis de 2024, però encara no saben amb exactitud quan serà. “El dia l’està marcant la companyia, que són qui ens posa una sèrie de requisits que hem anat adaptant”, expliquen des de l’ATM. I afegeixen: “Són negociacions dures perquè tenen un model molt restrictiu per les aplicacions”.
Com aconseguir la T-mobilitat: tota la informació
Per aconseguir de donar-se d’alta a la T-Mobilitat, cal fer-ho amb les dades personals de la web de la T-Mobilitat, a la web de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), o en una de les oficines d’atenció al client.
La T-Mobilitat de cartó es podrà comprar a l’acte en qualsevol màquina d’autovenda. Aquest format no requerirà cap registre previ, llevat que hi vulguem carregar una T-Usual, que sí que anirà associada a un carnet d’identitat o passaport perquè és un títol personal i intransferible.