27.09.2023 - 13:54
|
Actualització: 27.09.2023 - 18:32
La crítica teatral catalana, responsable de l’organització dels Premis de la Crítica de les Arts Escèniques d’ençà de fa 25 anys, denuncia que la productora Nostromo Live ha impedit l’accés als membres del col·lectiu eliminant les localitats de premsa amb invitació perquè puguin exercir la seva feina d’anàlisi i opinió sobre l’espectacle musical The Producers, de Mel Brooks, codirigit per Àngel Llàcer i Enric Cambray, al Teatre Tívoli de Barcelona, “una mesura sense precedents en el sector teatral i una agressió a l’exercici professional del col·lectiu”, diuen els més de 40 signants del text.
Els sotasignats han lamentat que una productora com Nostromo Live hagi pres aquesta decisió per “motius incomprensibles —és la primera vegada que passa i afecta tot un col·lectiu— sense tenir en compte que la crítica teatral és una baula més de la cadena de les arts escèniques, sense la qual la percepció que n’han de tenir els espectadors quedaria coixa”.
El col·lectiu vol fer constar que, responsablement i professionalment, sempre ha tingut en compte les produccions anteriors de la mateixa productora i en algunes edicions dels Premis de la Crítica de les Arts Escèniques han estat nominats i premiats els seus espectacles, intèrprets, tècnics o directors. “Sense un accés que faciliti l’exercici de la feina de la crítica és impossible valorar un espectacle i, en conseqüència, nominar-lo i, si és el cas, premiar-lo”.
El col·lectiu de la crítica es pregunta, a més, si quan The Producers faci ronda fora de Catalunya també es prendrà la mateixa decisió en relació amb la crítica espanyola. En cas de no ser així, la discriminació de Nostromo Live contra la crítica catalana seria encara més greu, han remarcat.
L’empresa ho nega
La productora Nostromo Live ha negat les acusacions en un comunicat publicat aquesta tarda. “Durant la nostra trajectòria com a productora, mai s’ha impedit l’entrada o s’ha vetat l’accés a professionals de la comunicació i sempre s’ha defensat la llibertat d’informació”, assenyala el text.
De la mateixa manera, han demanat una rectificació per part de crítica teatral catalana.
“Quan venen aquests crítics i opinen em sap greu”
Fa uns dies Àngel Llacer, codirector del muntatge, en una entrevista al programa Cafè d’idees, ja es va referir als crítics: “El dia de l’estrena oficial venen aquests del nas arrufat per dir: ‘Doncs, no està malament'”.
Llàcer va indicar que la gent que ve a veure els musicals marxa feliç, i per això “quan venen aquests crítics i opinen a mi em sap greu perquè no han entès res. Això que fem nosaltres és perquè vingueu a sentir”.