06.06.2019 - 15:09
|
Actualització: 06.06.2019 - 17:45
El PP i Ciutadans han coincidit avui a criticar que Correus s’hagi gastat 169.000 euros de diners públics en un nou logotip que és similar a l’anterior, un fet que han qualificat ‘d’indignant’, una ‘vergonya’ i ‘presa de pèl’.
Correus va presentar ahir la seva nova imatge corporativa, que manté la seva característica cornamusa i corona, així com el color groc corporatiu, però amb un disseny més senzill, àgil i obert, segons la companyia.
El secretari de Comunicació Corporativa del PP, Sergio Ramos, ha titllat ‘d’autèntica vergonya’ aquest canvi de logo de la companyia postal que ha realitzat el seu president, Juan Manuel Serrano, ‘ex-cap de gabinet’ de Pedro Sánchez.
‘És una cosa que s’ha pagat amb els diners del contribuent i ha costat 250.000 €, a més del cost de canviar el logotip en tots els suports’, ha afegit el diputat canari del PP a un missatge al seu compte a les xarxes socials.
Correus li ha contestat que a l’octubre de 2016, quan governava Mariano Rajoy, es va publicar ‘el plec de condicions tècniques d’implementació de nova arquitectura de marca i desenvolupament d’identitat visual de Correus, que va ser adjudicat al setembre de 2017’. L’import de licitació va ser de 250.000 euros, segons ha afegit la companyia.
‘Una presa de pèl’
No obstant això, Sergio Ramos ha subratllat que ell no posa ‘en dubte el contracte públic’ sinó que ‘els actuals responsables no hagin vigilat que no es pot cobrar 250.000 € per treure ‘les boles’ d’una corona’. Al seu entendre, és legal però ‘una presa de pèl’.
En semblants termes s’ha expressat el candidat de Ciutadans a la presidència de la Comunitat de Madrid, Ignacio Aguado, que ha criticat la despesa de ‘centenars de milers d’euros en canviar el logo per deixar-ho igual’.
En aquest sentit, ha recalcat que és indignant la forma en què dilapiden diners públics ‘al PSOE’. Primer van col·locar al cap de gabinet de Sánchez com a president de Correus, sense tenir ni idea del negoci ia raó de 200.000 € / any, ha assegurat en un missatge a la mateixa xarxa social.
Bateria de preguntes al congrés espanyol
Paral·lelament, Ciutadans ha presentat al congrés espanyol una bateria de preguntes parlamentàries en les que qüestiona aquesta despesa de Correus a renovar la seva imatge quan va acabar l’any passat amb un décit de més de 178 milions d’euros.
Per això, la diputada Marta Rivera vol saber quant ha pagat l’empresa pública pel disseny d’aquesta nova imatge i també quant ha costat la seva campanya de llançament per a “comunicar-ho a tots ia totes”, citant el tuit amb el qual Correus va presentar aquesta renovació .