03.05.2018 - 13:59
|
Actualització: 03.05.2018 - 14:00
El director general de Consum, Juan Luis Durich, ha considerat ‘absolutament’ desproporcionada i ha qualificat com una ‘sortida de to de les xarxes socials’ la polèmica desfermada fa uns mesos per la decisió de deixar d’etiquetar en català alguns dels seus productes de marca pròpia argumentant una millora de la llegibilitat. A preguntes dels mitjans durant la conferència de premsa de presentació de resultats d’aquest dijous, Durich ha dit que no entén com ‘a l’única organització que fa alguna cosa en valencià se li llencen al coll perquè pren una petita decisió sobre una part molta petita de tota l’activitat que fa en valencià’. En aquest sentit, ha dit que la polèmica es va produir quan Consum ja portava sis mesos amb la mesura presa i que aquesta afecta només 150 productes dels més de 2.000 amb marca pròpia.
Durich ha explicat que la cooperativa de supermercats compta amb molta activitat fora del País Valencià i Catalunya i que això ha obligat a etiquetar els productes en altres llengües, fent que si s’incloïa també el català en la descripció base dels mateixos no pogués llegir clarament perquè la lletra és molt petita. Al respecte ha afegit que legalment les característiques del producte han de quedar ben llegibles i que alguna gent gran s’havia queixat que no es llegia bé.
El responsable de la companyia ha dit que es va decidir eliminar l’etiquetatge en català i que Consum continuarà de la mateixa manera. Durich ha defensat però que la cooperativa de supermercats continua editant en valencià la seva revista, així com la retolació de les botigues i els enviaments que fa als clients catalanoparlants, però ‘han d’entendre que nosaltres estem ja a Granada, a l’Aragó… i en algunes coses necessitem ser més globals, però així i tot continuem fent més que ningú’.
200 baixes a causa de la polèmica
El director general de la cooperativa ha xifrat en unes 200 les persones que s’han donat de baixa com a clients arran de la polèmica sobre l’etiquetatge. Durich ha indicat que no és una xifra ‘significativa’ i l’ha posada en context amb els 3 milions de clients amb què Consum compta. ‘Sobretot és que no hi ha motius, perquè si hi hagués hagut motiu, hagués marxat més gent’, ha considerat.