Consum considera desproporcionada la polèmica per deixar d’etiquetar en català

  • La cooperativa de supermercats xifra en uns 200 els clients que s'ha donat de baixa a causa de la decisió de retirar el català de 150 productes de marca pròpia

VilaWeb

ACN

03.05.2018 - 13:59
Actualització: 03.05.2018 - 14:00

El director general de Consum, Juan Luis Durich, ha considerat ‘absolutament’ desproporcionada i ha qualificat com una ‘sortida de to de les xarxes socials’ la polèmica desfermada fa uns mesos per la decisió de deixar d’etiquetar en català alguns dels seus productes de marca pròpia argumentant una millora de la llegibilitat. A preguntes dels mitjans durant la conferència de premsa de presentació de resultats d’aquest dijous, Durich ha dit que no entén com ‘a l’única organització que fa alguna cosa en valencià se li llencen al coll perquè pren una petita decisió sobre una part molta petita de tota l’activitat que fa en valencià’. En aquest sentit, ha dit que la polèmica es va produir quan Consum ja portava sis mesos amb la mesura presa i que aquesta afecta només 150 productes dels més de 2.000 amb marca pròpia.

Durich ha explicat que la cooperativa de supermercats compta amb molta activitat fora del País Valencià i Catalunya i que això ha obligat a etiquetar els productes en altres llengües, fent que si s’incloïa també el català en la descripció base dels mateixos no pogués llegir clarament perquè la lletra és molt petita. Al respecte ha afegit que legalment les característiques del producte han de quedar ben llegibles i que alguna gent gran s’havia queixat que no es llegia bé.

El responsable de la companyia ha dit que es va decidir eliminar l’etiquetatge en català i que Consum continuarà de la mateixa manera. Durich ha defensat però que la cooperativa de supermercats continua editant en valencià la seva revista, així com la retolació de les botigues i els enviaments que fa als clients catalanoparlants, però ‘han d’entendre que nosaltres estem ja a Granada, a l’Aragó… i en algunes coses necessitem ser més globals, però així i tot continuem fent més que ningú’.

200 baixes a causa de la polèmica 
El director general de la cooperativa ha xifrat en unes 200 les persones que s’han donat de baixa com a clients arran de la polèmica sobre l’etiquetatge. Durich ha indicat que no és una xifra ‘significativa’ i l’ha posada en context amb els 3 milions de clients amb què Consum compta. ‘Sobretot és que no hi ha motius, perquè si hi hagués hagut motiu, hagués marxat més gent’, ha considerat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor