El consum de peix baixa d’un 20% per l’impacte de la inflació, segons un estudi d’Aecoc

  • La pujada dels preus origina un canvi d'hàbits i fa baixar la compra de productes frescs

VilaWeb
ACN
26.04.2023 - 19:53
Actualització: 26.04.2023 - 22:42

Les vendes de peix han baixat d’un 20% durant els primers mesos de l’any per l’impacte de la inflació. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi de l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc, que remarca que la pujada dels preus del darrer any provoca canvis en els hàbits de consum.

Segons el document, el preu és un “element prioritari” a l’hora de decidir què comprar i això es tradueix en un menor consum de productes frescos. “Això se suma a una tendència descendent en la compra de peix, que té entre les seves causes la manca de coneixement que tenen els consumidors sobre la categoria”, diu la responsable de productes del mar d’Aecoc, Àngels Segura, que recorda que és un producte “imprescindible” per una dieta equilibrada.

L’estudi afegeix que cada vegada més distribuïdores fan ofertes, ajusten els preus i llancen nous formats econòmics per promoure el consum de peix.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor