13.07.2016 - 12:23
BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)
El conseller d’Empresa Jordi Baiget ha concretat aquest dimecres que l’Agència Catalana de Consum (ACC) ha ajudat 368 usuaris de Vueling afectats per retards i anul·lacions de vols a tramitar les seves reclamacions a l’Aeroport de Barcelona.
Ho ha dit durant la sessió de control al Govern català del Ple del Parlament, en resposta al diputat de C’s Fernando de Páramo que li ha recriminat que els usuaris “no han notat” les mesures que el Govern català ha pres durant la crisi aeroportuària.
Sobre aquestes mesures, Baiget ha relatat com el 28 de juny es va fer el primer requeriment a la companyia aèria a través de Consum i que el dia 1 de juliol es va fer un segon requeriment, i que després d’això es va demanat a Aesa que posés punts d’informació i, “com que no ho van fer”, van col·locar gent de l’ACC a l’Aeroport i van convocar Aena a una reunió a la qual va assistir el consller de Territori, Josep Rull, per abordar el pla de contingència.
“El Govern estatal va fer el que li corresponia, però ho va fer després”, ha recriminat el conseller a l’administració central.
De Páramo li ha demanat que no converteixi la crisi de Vueling en una pugna política, li ha recordat que en aquest assumpte hi ha competències compartides i li ha exigit que pensi que els afectats són els usuaris: “Sempre paguen els mateixos”.
Baiget ha afirmat que, al marge de les 368 reclamacions, s’han dirigit a Vueling perquè flexibilitzi els seus protocols pel que fa als hotels i taxis.
Ha afegit que l’aerolínia ja s’està dirigint als afectats per sol·licitar-los el número de compte i ingressar-los els “300 o 400 euros” que els corresponen per anul·lació de vol, i que cada dilluns fan des del Govern català un seguiment del pla de contingència, controlant el nombre d’avions, vols i personal.