15.08.2017 - 10:29
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
Conductors de ‘rickshaw’ presentaran al·legacions a la restricció de circulació en el districte barceloní de Ciutat Vella que limitarà a dues rutes el pas de vehicles de mobilitat personal (VMP), la qual cosa inclou, entre altres, ‘segways’, patinets elèctrics i aquests vehicles lleugers habitualment de tracció humana i de tres rodes que transporten a passatgers, principalment turistes.
L’advocat que redactarà les al·legacions i propietari de cinc d’aquests vehicles, León Pierre Fargier, ha criticat en declaracions a Europa Press que el decret de l’Ajuntament –publicat el dijous en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i que entrarà en vigor pròximament– regula a tots els VMP per igual quan el seu ús i circulació és molt variada: “Estem frustrats per que sempre ens posin en el mateix sac”.
Per aquest motiu, descarten de moment fer un front comú davant aquest decret –que limitarà la circulació inicialment per sis mesos– encara que afecti a tots els VMP per igual, i sosté que no s’hauria de regular la circulació d’aquests vehicles de la mateixa forma i que hauria de fer-se, almenys, diferenciant entre els que compten amb guia i els que no.
Van abordar l’assumpte prop de 200 conductors de ‘rickshaw’ en una reunió aquest dilluns sobre la nova regulació, en una trobada que va congregar conductors i propietaris d’uns 120 vehicles dels gairebé 150 que circulen per la ciutat –han augmentant dels 80 que es calcula que hi havia el passat estiu–, segons Fargier, que ha avisat que el sector no descarta manifestar-se contra aquestes restriccions.
Considera que l’Ajuntament ha promogut aquest decret per estètica, ja que el problema de Ciutat Vella no són només aquests vehicles, segons ell, que augura que les dues rutes –de Portal de la Pau a passeig Circumval·lació i de passeig Picasso a l’avinguda Meridiana– quedaran saturades en concentrar aquí tots els VMP, mitjançant un decret que creu que entrarà en vigor “sí o sí” malgrat les al·legacions.
REGULACIÓ PER HORES
Malgrat rebutjar les limitacions de circulació, ha defensat que, si l’Ajuntament vol establir-les, hauria de fer-ho per horaris –si pretén reduir la saturació, haurien de permetre’s en hores de poca concurrència, argumenta–, permetent el seu pas a la nit sense restringir-los a determinades rutes.
Assegura que la circulació de ‘rickshaw’ en horari nocturn comporta beneficis a la convivència en determinades zones, com el front marítim, ja que transporten a turistes que habitualment es desplacen a la zona d’oci del Port Olímpic: “Genera més molèsties que vagin ràpidament en ‘rickshaw’ o que vagin caminant per la Barceloneta?”, es pregunta sobre turistes que sosté que difícilment circulen en taxi donat el seu estat d’embriaguesa.
CANVIAR A BICIS DE LLOGUER
Assegura que els ‘rickshaw’, que ofereixen habitualment rutes a turistes, no envaeixen el pas del vianant perquè circulen per carrils bici o, si no existeix en la via, per la calçada, i critica que es prevegi limitar la circulació de VMP i no la de grups de bicicletes per a turistes, que sí interfereixen en el pas de vianants, ha ressaltat Fargier, que ha explicat que empreses fan passar per bicicletes elèctriques altres VMP que van únicament a motor i no depenen del pedaleig.
Augura que les empreses de lloguer de VMP que no requereixen una gran inversió en comparació dels ‘rickshaw’ canviaran de tipologia i optaran per les bicicletes de lloguer per evitar les restriccions, la qual cosa provocarà un augment d’aquests vehicles i els grups de ciclistes a Ciutat Vella, segons ell.