18.11.2024 - 19:48
|
Actualització: 18.11.2024 - 21:08
La gestió dels centres educatius afectats pels aiguats per part del conseller Rovira no fa sinó augmentar el malestar entre la comunitat educativa. Vint dies després de la gota freda, la situació a les escoles i instituts continua sent incerta i caòtica. La conselleria avisa de les reobertures als centres educatius a través de circulars i els marca la data en què cadascun ha de reprendre l’activitat. Però sembla que les dates no acaben de quadran amb la realitat. De de STEPV afirmen que la conselleria vol que s’òbriguen moltes de les escoles el pròxim dilluns, però si es parla amb els mestres molts d’ells afirmen que tardaran setmanes o mesos en estar operatius.
Aquests dies, la queixa del professorat i mestres és que conselleria els ha abandonat completament, no ha enviat ni una granera, ni un EPI, ni un equip de neteja als centres. Han estat les i els docents, PAS, persones de la neteja, junt amb famílies i persones voluntàries les que estan traient el fang dels centres educatius. Així mateix, les direccions dels centres es queixen que la conselleria ha passat la pilota de les reformes a fer als ajuntaments, i alguns d’aquests a les direccions dels centres. “La direcció d’un centre educatiu són docents, no són tècnics en edificació, i no tenen per què preocupar-se en contractar reformes molt costoses dels centres” afirmen des de l’STEPV. Per això des del sindicat exigeixen que tota aquesta tasca, que en molts casos significa desfer i fer de nou gran part de les escoles, les ha d’assumir la Conselleria d’Educació.
Reubicacions que trenquen la comunitat educativa
Davant la dificultat de poder obrir aquestes escoles, des de la conselleria s’està optat per fer reubicacions. Rubén Pacheco, president de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, assenyala que s’estan fent reubicacions massives d’alumnes de manera desestructurada. “Estan trencant comunitats educatives, quant a l’alumnat, el professorat i les famílies. No estan consultant a ningú, actuen de manera directa i ni les directives de centres tenen informació prèvia”, diu.
En aquest sentit, Pacheco apunta al sistema educatiu en secundària, i critica que és un sistema de concentració que sempre està sota mínims. “Mobilitzar la població educativa d’un centre de secundària, que ara mateix té ESO, batxillerat, FP i, en alguns casos també, escola oficial d’idiomes, és impossible. Però tot ve perquè el nostre sistema està sota mínims en qüestió d’insfrastructures. I no té cap problema ni vergonya a estar constituït sobre la base de la massificació.”
La solució a aquesta situació, diu, hauria de passar per posar més diners. “La Conselleria d’Educació està intentant solucionar tot això amb la mínima inversió possible. I no estic dient cap barbaritat. Els centres que reben els xiquets desplaçats o reubicats no estan rebent cap reforçament de plantilla. Això no té ni cap ni peus. Com pots reubicar tot eixe alumnat sense assegurar que tenen tots els docents necessaris per a poder cobrir eixa situació?”
Manifestació per la dimissió de Rovira i Mazón
Davant el malestar de la comunitat educativa, la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha convocat una manifestació aquest dissabte, 23 de novembre. Denuncien la mala gestió de la gota freda per part del govern valencià a l’ensenyament públic i demanen la dimissió del conseller Rovira i del president Mazón.
“Els danys estructurals, com aules inutilitzables, filtracions d’aigua i pèrdua de material essencial, no s’han reparat amb la rapidesa necessària, deixant molts centres en condicions precàries i posant en perill el dret a una educació de qualitat i en igualtat. A més, la falta de coordinació en la neteja i desinfecció dels centres ha augmentat els riscos sanitaris, ja que les autoritats han delegat la tasca a equips directius, professors i famílies, sense enviar materials de protecció ni professionals per a realitzar les neteges. La comunitat educativa se sent abandonada per part de la Conselleria d’Educació”, han dit en un comunicat.
També assenyalen una sèrie de problemes que afecten el sistema educatiu públic valencià, com ara la consulta de la llengua base, l’aturament del pla Edificant, les condicions laborals dels docents, les places de professors sense substituir, l’incompliment dels acords de plantilles i la degradació del diàleg entre la conselleria i els sindicats.