Compromís demana les competències de la Rodalia per a la Generalitat

  • Oltra denuncia la manca d'inversions les últimes dècades

VilaWeb

EFE

18.04.2019 - 14:01
Actualització: 18.04.2019 - 16:55

Compromís ha proposat que les competències de la Rodalia passin a la Generalitat amb un pla de finançament per a gestionar el servei de manera eficaç, atès que alguns trajectes ‘triguen més que fa vint anys’. La candidata a la Generalitat de Compromís, Mónica Oltra, ha denunciat la manca d’inversions en el servei de la Rodalia de Renfe, ‘el que més ha patit les últimes dècades’, i ha defensat que es garanteixi el dret a la mobilitat i un títol de transport únic per al ferrocarril, l’autobús urbà i interurbà i el metro.

En un acte davant l’Estació del Nord de València, al qual han assistit els batlles de Catarroja, Puçol, Sueca i la Font de la Figuera, Oltra ha dit que el Consell havia demostrat que sabia ‘gestionar bé’ l’educació, la sanitat, la dependència, els serveis socials, l’ocupació i la lluita contra el canvi climàtic. ‘Reivindiquem el transport públic, que és el que més utilitza la gent, sobretot en la comunicació entre municipis, per anar a treballar, a estudiar o per a oci’, ha reclamat Oltra.

El candidat de Compromís al congrés espanyol Joan Baldoví ha denunciat que València era a la cua en puntualitat, un problema com més va més greu, i que les inversions fetes s’havien destinat, majoritàriament, al tren d’alta velocitat. Segons les dades que ha donat, el 71% de les inversions van a l’alta velocitat, que la utilitza el 4% de la població, i només el 29% es destina a la Rodalia, un servei que utilitza el 96%.

Baldoví ha reclamat un pla d’inversió ‘clar’ en el pressupost de l’estat espanyol i ‘menys visites i anuncis’ de ministres de Foment espanyols, com José Blanco, Íñigo de la Serna, Ana Pastor o José Luis Ábalos. Ha dit que les línies 2 i 6 havien estat ‘especialment castigades’ i, com a usuari del servei de la Rodalia, havia vist gent plorant perquè feia tard a un examen per culpa dels retards del tren. ‘És una qüestió de recursos, de personal i, sobretot, de voluntat política.’

Per la seva banda, el batlle de València, Joan Ribó, ha recordat que Compromís havia presentat una moció en un ple municipal al març en què demanava al pròxim Govern que mantingués el projecte de pressupost que preveu una partida de 174 milions per a la Rodalia de València i prioritzés la inversió en la millora d’aquestes línies. També demanava una reducció de preus de tots els títols de transport, que els bons de deu viatges tinguessin una vigència anual en lloc de mensual i que s’oferissin altres modalitats de bitllets per als treballadors i estudiants. Així mateix, s’instava a una bona coordinació entre Renfe i Adif, necessària per al compliment dels horaris i per a informar de les eventuals incidències.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor