13.07.2016 - 11:44
MADRID, 13 (EUROPA PRESS)
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat Telefónica amb 212.302 euros després de detectar l’emissió de comunicacions comercials de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus, fora de la franja horària compresa entre les 20.30 i les 06.00 del dia següent. Les infraccions –de caràcter greu– detectades al Canal+Lliga van tenir lloc en els mesos d’octubre i novembre del 2015, segons ha informat la CNMC.
Tot i que la publicitat de begudes amb graduació alcohòlica superior als 20 graus està prohibida, en el cas de les begudes alcohòliques de graduació inferior als 20 graus sí que es permeten les comunicacions comercials en la franja horària esmentada.
En concret, l’article 18 de la Llei 7/2010, de 31 de març, General de la Comunicació Audiovisual, estableix que “està prohibida la comunicació comercial que fomenti comportaments nocius per a la salut”, i, més concretament, “la comunicació comercial televisiva de begudes alcohòliques amb un nivell inferior als vint graus quan s’emeti fora de la franja de temps entre les 20.30 hores i les 6 hores del dia següent, excepte que aquesta publicitat formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre”.
Contra aquesta decisió, Telefónica podrà interposar recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional, en un termini de dos mesos.