Competència lamenta que el Govern no hagi impulsat una regulació integral dels VTC

  • L'ACCO creu que el decret llei "consolida les manques" de la norma estatal perquè no elimina la ràtio 1/30

VilaWeb
Redacció
05.09.2017 - 17:40

L’ACCO creu que el decret llei “consolida les manques” de la norma estatal perquè no elimina la ràtio 1/30

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha lamentat aquest dimarts que el Govern hagi desistit d’incorporar a l’ordenament jurídic català una regulació integral de l’activitat de lloguer de vehicles de transport amb conductor (VTC).

En un comunicat, l’organisme considera que la Generalitat ha elaborat una norma “amb un abast molt limitat que no permet corregir els desencerts ni millorar la regulació estatal d’aquesta activitat”, que és la que s’aplica actualment a Catalunya.

L’ACCO ha publicat un informe sobre el Decret Llei 5/2017, d’1 d’agost, de mesures urgents per a l’ordenació dels serveis de transport de viatgers en vehicles de fins a nou places abans que aquest dimecres es debati i voti en el Parlament la seva convalidació.

L’organisme recorda que l’Estatut d’Autonomia atribueix a la Generalitat competència exclusiva per regular el transport terrestre de viatgers per carretera que discorrin íntegrament a Catalunya i, malgrat això, la Generalitat no ha impulsat una regulació integral dels VTC.

Així mateix, l’ACCO considera que la tramitació via decreto llei ha impedit efectuar un debat en profunditat i una reflexió conjunta de les diferents aproximacions sobre com s’ha de regular l’activitat, tenint en compte, sobretot, els efectes sobre altres activitats com la del taxi.

Respecte de les mesures concretes previstes en el decret llei, considera que limitar als titulars de les autoritzacions de VTC la seva transmissió és una mesura “discriminatòria” –per afectar solament aquells operadors que encara no fa dos anys que disposen d’autorització– i inadequada, ja que no soluciona el problema de l’especulació i genera barreres d’entrada addicionals.

Així mateix, obligar a comunicar, mitjançant registre electrònic, els serveis que han estat contractats amb caràcter previ a la seva prestació és una mesura que suposa una càrrega administrativa addicional que, segons l’organisme, persegueix únicament reforçar la prohibició que els VTC puguin captar clients mentre circulen o estan estacionats en les parades.

Segons l’ACCO, el decret llei “consolida les manques” en termes de competència de la norma estatal i no aposta per adoptar mesures al seu judici més desitjables, com eliminar la restricció en el nombre d’autoritzacions VTC –la barrera en l’entrada al mercat que suposa la ràtio 1/30 (una autorització de VTC per 30 llicències de taxi)– i incentivar una major competència entre taxis i VTC permetent que puguin operar en els diferents segments de contractació del servei en igualtat de condicions.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor