Així compensarà l’ATM pels bitllets caducats durant el confinament

  • L'ATM activarà a partir de l'1 de juliol dues vies per a compensar els usuaris · Les reclamacions es poden fer fins a finals d'any i es preveu satisfer a uns 600.000 usuaris

VilaWeb

Redacció

26.06.2020 - 09:26
Actualització: 26.06.2020 - 09:28

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) engegarà l’1 de juliol el procediment de compensació als usuaris que no han pogut fer servir de manera completa els bitllets per al transport públic amb limitació temporal arran del confinament per la covid-19. En aquest sentit, l’ATM ha obert dues vies per obtenir les compensacions amb les quals espera satisfer uns 600.000 usuaris.

Bitllets sense utilitzar durant el confinament

El primer cas és pels usuaris que van estrenar el seu bitllet abans del 14 de març i que els ha caducat sense poder-lo fer servir a causa del confinament. Per recuperar els dies perduts, l’usuari podrà introduir la targeta caducada en qualsevol validadora d’accés a la xarxa de transport, i el sistema de validació imprimirà en el títol una nova data de caducitat. El sistema de compensació serà vigent durant tot el 2020, per això l’ATM recomana als usuaris que l’activin quan necessitin els seus bitllets i no pas abans.

Dins d’aquesta via de compensacions hi haurà dos casos diferents. Per una banda,  els títols mensuals (T-usual, T-grup i T-familiar), pels quals el requisit es que s’estrenessin abans del 14 de març i no es fessin servir entre aquest dia i l’11 d’abril. Per l’altra, els títols trimestrals (T-jove, T-trimestre i T-70/90 FM/FN), pels quals el termini d’inutilitat és de 14 de març al 10 de juny.

Bitllets utilitzats durant el confinament

La segona via de compensació és per a les persones que sí que van fer servir els seus bitllets durant el confinament. En aquest cas, l’ATM ha habilitat un formulari, on cal registrar les dades de cada títol i persona, que permetrà analitzar, cas per cas, el dret de compensació. El formulari demanarà, entre d’altres, la imatge del títol a compensar per ambdues cares, per obtenir les dades precises d’utilització, a més de documentació personal i laboral que certifiqui la pertinença a un servei essencial, si s’escau.

Un cop rebuda la informació, l’ATM valorarà el dret a compensació i quantificarà els dies que s’han de compensar; a partir d’aquí, generarà un abonament que incorporarà viatges il·limitats per al nombre de dies que es determini en cada cas. La persona podrà recollir l’abonament a partir del dia 1 de setembre, entre una sèrie de punts de recollida a triar. Aquests títols tindran validesa fins al 31 de març de 2021.

El formulari serà accessible en aquesta pàgina web a partir de l’1 de juliol.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor