28.05.2024 - 12:59
|
Actualització: 28.05.2024 - 13:11
La plataforma ciutadana Comissió Ciutat-Port denuncia que l’Ajuntament i la Generalitat de València els ha censurat la publicitat que havien contractat per promocionar la manifestació contra l’ampliació del Port de València que es farà divendres a les 18.30 al passeig de l’Albereda.
Carmen Romero, membre del grup de treball que prepara la manifestació, explica a VilaWeb que fa setmanes van contactar amb Promedios, empresa que porta la publicitat de Metrovalència, i Encuentro Urbano, empresa que gestiona la publicitat d’EMT (l’empresa municipal de transports de València), per a contractar publicitat en el transport públic i metropolità de la ciutat i poder promocionar, a través d’autobusos i estacions de metro, la convocatòria de la manifestació. Segons que explica l’activista, els anuncis als autobusos es van emetre durant dos dies a través de les pantalles, però a partir del segon dia ja hi va haver “censura”, i van deixar d’emetre’s. Els anuncis als JETs de Metrovalència no van arribar a publicitar-se. “La publicitat havia de començar el dilluns 27, però el divendres 24 ens van trucar de Promedios per dir-nos que no ho publicitarien. Ens van dir que tenien una sèrie d’obligacions amb institucions com la Creu Roja o Metges en Acció, i que quan aquestes institucions demanaven espai per a la seva publicitat, automàticament havien de cancel·lar tot el que hi havia contractat per a donar espai a aquestes institucions, que també podien ser municipals”, explica Romero, qui també diu que des de Creu Roja els han desmentit que hi hagi alguna campanya contractada i l’existència d’aquests compromisos de referència. El mail que els hi va arribar, Promedios explicava el següent: “Hem hagut de retirar de l’emissió de l’espot de la manifestació del 31 de maig, pel fet que una de les clàusules del nostre contracte de publicitat no contempla l’emissió de continguts amb caràcter polític o social”.
En total, la Comissió Ciutat-Port havia pagat 1031,02€ per la publicitat: 317,02€ a Promedios, xifra que engloba la totalitat de la producció del cartell i la meitat de l’import de la publicitat, i 714€ a Encuentros Urbanos. Així doncs, tal com adverteix Ramos, les empreses de publicitat estaven al cas del contingut que es publicitava. A hores d’ara, ja els han tornat tots els diners.
Segons la plataforma ciutadana, és evident que totes dues empreses han censurat la seva campanya per motius polítics i acusen l’ajuntament i la Generalitat d’exercir pressions institucionals. “Som una amenaça per a ells”, diuen en un comunicat. “Som la veu incòmoda que desemmascara i amenaça el pelotazo multimilionari d’una naviliera que compta amb el suport i beneplàcit dels nostres governants”.
Des de la Comissió Ciutat-Port denuncien un intent de fer callar la seva veu, i es posicionen com el cap visible de la lluita ciutadana contra l’ampliació del port, un projecte que qualifiquen d’innecessari i que només beneficia els interessos privats d’una minoria.