26.03.2024 - 16:47
|
Actualització: 26.03.2024 - 17:48
El consell d’administració de València Plataforma Logística, la societat mercantil estatal encarregada del desenvolupament logístic del port, ha activat els tràmits per a desenvolupar el projecte de la zona d’activitats logístiques, la ZAL. La presidenta d’aquesta societat és també la presidenta de l’Autoritat Portuària de València, Mar Chao. Els gestors de la societat han celebrat que el Tribunal Suprem espanyol posàs fi a les incerteses i declaràs legal el Pla Especial de la ZAL aprovat l’any 2018 pel govern del Botànic.
La superfície de la ZAL, que es construirà sobre uns terrenys que estaven habitats i eren horta productiva, es destinaran a la logística. Segons la nota de premsa que ha difós l’Autoritat Portuària, són uns terrenys ubicats estratègicament al costat del port de València i dels principals nodes de transport, cosa que la converteix en molt atractiva per a les empreses de logística vinculades al trànsit marítim.
Els afectats pels desnonaments forçosos dels terrenys de la Punta van recórrer contra el pla i el Tribunal Superior de Justícia els va donar la raó. Tant el Consell com el port van recórrer-hi en contra i ara el Suprem ha donat llum el vist-i-plau al projecte. L’Associació de Veïns de la Punta – la Unificadora i entitats com la plataforma Ciutat-Port estudien de recórrer contra la sentència del Suprem davant el Tribunal Constitucional o elevar el cas a la justícia europea.