07.08.2023 - 15:24
|
Actualització: 07.08.2023 - 17:45
L’Ajuntament de Barcelona ha començat avui les obres per a crear 64 places d’aparcament de motos, 72 bicicletes i 20 punts de càrrega i descàrrega al carrer de Pelai de Barcelona. D’aquesta manera, el govern de Jaume Collboni posarà fi a una de les obres d’urbanisme tàctic que va impulsar la batllessa Ada Colau durant la pandèmia. Els treballs de reforma duraran una setmana i no es modificaran els carrils de circulació, i tampoc no canviaran l’espai per a vianant de la vorera.
Les obres, segons l’ajuntament, donen resposta a les demandes de més places d’estacionament per a bicicletes i motocicletes al centre de la ciutat i, alhora, permeten d’augmentar els espais de càrrega i descàrrega en un dels carrers més comercials de Barcelona.
El tram situat entre la plaça de la Universitat i el carrer de Balmes concentrarà les places de càrrega i descàrrega i mantindrà els actuals espais per a contenidors; mentre que entre el de Balmes i la plaça de Catalunya es configurarà un doble cordó de serveis. En aquest tram, les places de càrrega i descàrrega es mantindran a l’espai de la calçada més pròxim a la circulació i a l’espai a tocar de la vorera s’hi crearan noves places d’aparcament de bicicletes i motocicletes.
La reforma del carrer de Pelai va permetre d’afegir uns 1.500 metres quadrats més per als vianants. L’ampliació es va fer pintant una senyalització horitzontal amb formes identificables i assimilables per la ciutadania, com ara el panot. L’obra responia a l’urbanisme tàctic que va començar amb la pandèmia de la covid, pensat per a guanyar zones per a vianants, millorar la circulació del transport públic i afavorir els desplaçaments en bicicleta.