Colau detalla que la vaga del Metro acumula un impacte econòmic de 546.000 euros en TMB

  • La comissió d'estudi sobre la connexió de la Diagonal i el tramvia es reunirà la setmana vinent

VilaWeb
Redacció
30.06.2017 - 17:29

La comissió d’estudi sobre la connexió de la Diagonal i el tramvia es reunirà la setmana vinent

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha detallat aquest divendres que el Metro ha registrat des de l’inici de la vaga de Metro dels dilluns a la fi d’abril 1,4 milions de validacions menys i un impacte econòmic de 546.000 euros per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Colau ha garantit que el seu equip comparteix la preocupació per la situació en el Metro –els treballadors del qual plantegen fer vagues per la Mercè i la Diada– i està “bolcat” en l’assumpte, ha assegurat en el ple municipal a preguntes del líder municipal del grup Demòcrata, l’exalcalde Xavier Trias.

Trias ha titllat la situació laboral en el Metro de gravíssima i ha exigit al Govern municipal que es posi les piles per desencallar la situació: “Arribarem al Mobile i tots a córrer, quan el problema no és el Mobile sinó que s’afecta a les persones”, ha avisat Colau, que ha presidit el ple encara que segueix de permís de maternitat.

Colau ha elogiat el treball dut a terme per la mediació de la Generalitat i ha replicat Trias que el seu Govern municipal està tan o més preocupat per la vaga que el seu grup: “Seguirem treballant amb tota intensitat, perquè les bases per a l’acord estan”, ha resolt.

Carina Mejías (Cs) ha demanat a Colau un protocol per garantir la seguretat dels vigilants del Metro, davant el que Colau ha detallat que les lesions a aquest col·lectiu han descendit baixant d’1,78 per cada 10.000 a 1,54 l’any passat, i que la contractació de serveis de seguretat ha implicat una disminució del vandalisme, de 852 casos el 2015 a 490 el 2016.

La CUP ha demanat mesures davant la massificació del transport públic, que es deu al seu torn a la massificació turística, segons la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, qui ha advocat per “atacar les causes, i no només les conseqüències”, i ha recordat que han destinat 1,2 milions de la taxa turística a augmentar el servei d’autobusos, i que reforçar el Metro no depèn només de l’Ajuntament, en referència al Govern català, al que ha tornat a demanar el 100% de la taxa turística.

CONNEXIÓ DEL TRAMVIA

El portaveu del grup Demòcrata, Joaquim Forn, ha preguntat per la comissió d’estudi sobre el transport públic en l’avinguda Diagonal, aprovada al març, i la tinent d’alcalde Janet Sanz ha assegurat que es reunirà la setmana vinent “per començar a fer caminar la comissió”.

Ha sostingut que els estudis fins ara realitzats, inclòs l’encarregat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) serviran per estudiar l’assumpte amb rigor i sense apriorismes ideològics, i Forn ha avisat: “No volem que s’allargui més del compte o que se’ns prengui el pèl i la comissió no serveixi per res”.

HABITATGE

El ple també ha aprovat cedir al Patronat Municipal d’Habitatge solars situats en la Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova i Poblenou per destinar-les a la construcció d’edificis de cohabitatge; cedir un altre solar a Sarrià per a habitatges de protecció en règim de lloguer, dret de superfície i afectats urbanístics, i situar pisos protegits dotacionals en lloguer en un solar del Besòs i el Maresme.

La cessió de solars per cohabitatge s’ha aprovat amb el suport del Govern de BComú i PSC i també del grup Demòcrata, Cs i el regidor no adscrit, mentre que la CUP s’ha abstingut i ERC i el PP han votat en contra, perquè consideren que el sòl públic ha de destinar-se a habitatge de lloguer assequible.

El que s’ha cedit en Sarrià, al carrer Via Augusta, ha comptat amb el suport de tots els grups excepte l’abstenció de PP, ERC i la CUP, perquè rebutgen que es destini part al dret de superfície, mentre que la mesura per constituir un dret d’aprofitament a favor del Patronat a Besòs Maresme ha prosperat amb el vot a favor de tots menys la CUP, que s’ha abstingut.

El ple també ha presentat una declaració institucional per canviar la Llei 37/1991 de l’IVA per diferenciar entre les subvencions vinculades al preu i les aportacions realitzades per les administracions públiques per a la gestió de serveis públic, i s’ha instat els partits al Congrés a dur a terme el canvi “al més aviat possible”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor