CNA treballa en un pla de viabilitat per Edesa amb la producció “eficient econòmicament i sostenible”

  • Ha presentat preconcurs amb l'objectiu de "tenir el temps suficient per reestructurar l'empresa i el negoci"

VilaWeb
Redacció
04.07.2017 - 10:55

Ha presentat preconcurs amb l’objectiu de “tenir el temps suficient per reestructurar l’empresa i el negoci”

BILBAO, 4 (EUROPA PRESS)

El Grup CNA ha assegurat que “aposta per la continuïtat” d’Edesa Industrial i treballa en un pla de viabilitat amb l’objectiu de refinançar el deute i “reduir les seves despeses d’estructura”.

En aquest sentit, ha afirmat que “el nou pla de negoci es fonamenta principalment en la marca Fagor, en la força de vendes nacional i internacional, així com en R+D+I, i mantenir únicament la producció que demostri ser eficient econòmicament i sostenible”.

En un comunicat, el grup català, que va adquirir els actius productius de Fagor Electrodomèstics l’any 2014, ha confirmat que el passat dia 30 Edesa Industrial va interposar un preconcurs. Segons ha explicat, després de l’adquisició de la unitat productiva, Edesa Industrial fabricant d’electrodomèstics de la marca Fagor, va identificar que “la inversió necessària per aconseguir el punt d’equilibri en el compte d’explotació era molt superior a l’esperat”.

“Els costos de producció i de l’estructura fabril són molt elevats. L’equilibri només seria assolible amb un volum de vendes de difícil consecució en un futur proper”, ha assegurat el grup, que ha destacat que, des que va adquirir els actius productius de Fagor Electrodomèstics, ha injectat més de 20 milions d’inversió addicional respecte al que es va projectar inicialment.

En aquest context, ha afegit, “les tensions financeres han provocat la reducció del circulant bancari”. Per aquests motius, ha indicat, Edesa Industrial va interposar divendres passat 30 de juny un preconcurs en virtut de l’article 5 de la Llei Concursal, amb l’objectiu de “tenir el temps suficient per reestructurar l’empresa i el negoci”, la qual cosa implica aconseguir nous acords amb entitats financeres i “definir una nova estructura empresarial estable i sostenible”.

CONFIA EN LA MARCA FAGOR

CNA aposta per “la continuïtat” perquè, segons ha assegurat, “confia en la fortalesa de la marca” i està treballant en un pla de viabilitat amb l’objectiu de refinançar el deute i reduir les seves despeses d’estructura.

El grup ha explicat que “el nou pla de negoci es fonamenta principalment en la marca Fagor, en la força de vendes nacional i internacional, així com en R+D+I, i mantenir únicament la producció que demostri ser eficient econòmicament i sostenible”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor