04.06.2017 - 11:42
Explora com l’ésser humà crea les seves “pròpies vulnerabilitats” amb la sobreexposició de la seva vida
BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)
L’escriptora i expolicia britànica Clare Mackintosh aborda el “control social” i l’assetjament a la dona en la novel·la d’intriga psicològica ‘Te estoy viendo’ (Penguin Random House) / ‘Ho sé tot de tu’ (La Campana), després de l’èxit internacional aconseguit amb el seu debut literari al thriller anterior ‘Te dejé ir’.
Ho ha explicat l’escriptora en una entrevista d’Europa Press, en què ha remarcat el seu interès per explorar com l’ésser humà crea les seves “pròpies vulnerabilitats” a través, per exemple, d’una sobreexposició de la vida corrent i de les rutines, que poden donar pistes a gent maliciosa.
“Fem coses a cegues sense pensar en els riscos. Amb les xarxes socials, augmentem el nostre risc d’estar exposats, i donem un retrat que mai donaríem a un estrany”, ha raonat l’escriptora, que va treballar 12 anys en el departament d’investigació criminal de la policia britànica i en 2011 va penjar l’uniforme per dedicar-se a escriure i a la seva família.
Com a ‘Te dejé ir’, l’autora proposa girs inusitats finals al lector, al que exposa la situació d’una dona de Londres (Zoe) que en agafar el metro per anar a la feina es troba la seva fotografia en la secció de Contactes del periòdic.
INICI DEL ‘THRILLER’
A partir d’aquí, la dona comença una investigació per descobrir per què apareix entre els anuncis de Contactes, malgrat que la seva família li treu importància a aquest fet, que atribueix a la convicció que tothom té un doble.
Mackintosh ha manifestat la seva intencionalitat que les víctimes dels seus dos llibres són dones, perquè també “són les més agredides i les més atacades”, i amb aquest ‘thriller psicològic’ tracta de mostrar també com viuen les dones una sensació de vulnerabilitat i de ser atacades.
FER PENSAR
“És quelcom que molts homes no entenen”, ha dit l’escriptora que, preguntada per si amb les seves històries assumeix una responsabilitat social, ha descartat erigir-se com a predicadora d’una causa, i ha dit estar contenta només amb fer pensar.
Sobre el perfil dels seus personatges, ha argumentat que prefereix servir-se de persones de classe mitjana baixa, en ser “la gent normal” la més interessant, i la que genera més credibilitat i empatia amb el lector, perquè podria ser ell mateix.
FITXATGE FEMENÍ ESTRELLA
En aquesta novel·la, dóna via lliure a un personatge femení “molt potent” que és la policia Kelly Swift: “Vaig acomiadar l’investigador anterior i vaig fitxar Kelly Swift, que tornarà en algun altre format. Potser en televisió”, ha suggerit.
En contra del que podria semblar, l’autora ha explicat que haver estat policia en el passat no és sempre un avantatge a l’hora d’escriure novel·les d’intriga, perquè un dels defectes professionals de la professió és l’obsessió pels detalls, i “en la narrativa creativa no es pot ser tan precís”.
“Com més temps fa que he deixat de ser policia més lliure em sento”, ha confessat l’escriptora, que ha admès que en el seu primer llibre va beure més de la seva experiència personal i en aquest ha creat una obra basada en pura ficció, encara que els seus personatges puguin beure de persones del seu entorn.
La novel·la, que les editorials emmarquen en el gènere del ‘domestic noir’ –quelcom que l’autora avorreix–, ja ha venut 250.000 exemplars i s’ha traduït en 30 països, i és una de les grans apostes de la temporada d’estiu de l’editorial La Campana.