20.07.2023 - 11:28
|
Actualització: 20.07.2023 - 14:00
El grup de Ciutadans al Parlament Europeu ha reclamat a la Comissió Europea que analitzi el nou decret del govern sobre el català a l’escola perquè considera que vulnera “les regles del dret comunitari contra la discriminació i les regles de lliure circulació al mercat interior de treballadors”. L’eurodiputada Maite Pagazaurtundúa ha escrit una carta a la presidenta Ursula von der Leyen, on denuncia que el decret “vol dotar de cobertura al flagrant incompliment de les reiterades sentències que confirmen que l’exclusió del castellà com a llengua d’aprenentatge vulnera els drets lingüístics dels alumnes catalans”. Ciutadans acusa també al govern espanyol de ser “passiu o còmplice” en l’afer, que considera un atac contra l’estat de dret.
La CE debe analizar el Decreto lingüístico de Cataluña bajo el derecho comunitario contra la discriminación y la libre circulación y convocar al Gobierno para verificar su actuación frente al desacato y provocación de la Generalitat dados los atecedentes. pic.twitter.com/FzuqlTPIVN
— Maite Pagazaurtundúa (@maitepagaza) July 20, 2023
En la carta, l’eurodiputada de Ciutadans critica que es pugui exigir acreditar el nivell de català, no només amb el C2 per als docents, sinó també amb coneixement de la llengua per a la resta del personal que treballi a l’escola catalana.
“Són requisits desproporcionats”, argumenta Pagazaurtundúa, que afegeix que suposen un “obstacle a la lliure circulació i la llibertat d’establiment i de prestació de serveis”.
Segons diu, “les exigències lingüístiques són possibles, però només quan responguin a un interès general, no siguin discriminatòries, siguin proporcionals, adequades a l’objectiu d’interès general que es vol protegir i no hi hagi mesures alternatives que lesionin encara menys la lliure circulació dins d’Europa”.
L’eurodiputada argumenta també que el decret sobre el català “confirma l’estigmatització des de les institucions del que no se sotmet a l’adoctrinament i la vulneració dels drets fonamentals dels nens a l’escola”.