15.01.2023 - 18:05
|
Actualització: 15.01.2023 - 18:53
Ciutadans ha fet una rentada d’imatge durant la refundació. A l’assemblea extraordinària d’avui s’ha presentat el nou logotip del partit, que ha modificat la tipografia i ha incorporat el color verd fosc de fons, semblant al de la Guàrdia Civil espanyola. El nom del partit continuarà apareixent en taronja i finalment no hi haurà un canvi en la denominació, tal com s’havia sospesat alguna vegada durant la refundació que va començar al juny després de la desfeta a les eleccions andaluses.
La renovació de la imatge corporativa, segons el partit, és una proposta de la nova executiva amb l’objectiu de fer un canvi al rumb del partit. Segons l’equip, el nou logotip té un aire més viu, modern i obert. “Quan mirem enrere i veiem el que ha representat Ciutadans per a aquest país, comprenem que optar per la nostra marca és abastar tot aquest llegat positiu de llibertat, igualtat, regeneració i reformes. Per més complicat que sigui el moment, el nostre nom no és tacat per la corrupció ni els escàndols, com les marques dels nostres rivals polítics”, ha assenyalat la formació.
Amb aquest canvi, el partit espanyolista vol provar d’encaminar el projecte polític, que fa temps que penja d’un fil. En una legislatura, el partit ha passat de voler-se menjar la Moncloa a maldar per no acabar reduït a engrunes i ser fagocitat pel PP. L’agonia de Ciutadans no és una tasca per a sismògrafs i triangulacions; és tal el cúmul d’errors i polèmiques que costa de determinar on va començar el declivi.