08.08.2017 - 15:13
Vol que Barcelona torni a allò que era abans de la ‘turismofobia’: “No es pot voler matar la gallina dels ous d’or”
MADRID/BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, ha negat aquest dimarts estar generant alarmisme respecte a la turismofòbia i ha instat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a posar-se a treballar per acabar amb incidents com els de les últimes setmanes, que “no són aïllats”.
Així ho ha dit en roda de premsa posterior al Consell de Govern preguntada per les paraules de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que ha demanat a Cifuentes que “no utilitzi un cas aïllat per distorsionar la imatge de Barcelona”, en al·lusió als incidents dels darrers dies a la ciutat comtal.
“No vull polemitzar amb ningú ni tampoc amb l’alcaldessa de Barcelona. Més enllà de cercar polèmiques estèrils el que ha de fer l’Ajuntament de Barcelona és posar-se a actuar per combatre el fenomen de la turismofòbia i prendre mesures per acabar amb aquest fenomen”.
“No es tracta ni molt menys de crear alarmisme. L’alarmisme no és bo, però no parlem d’un cas aïllat, parlem de més casos dels quals serien raonables i de certa alarma que s’està generant al País Basc, Catalunya i Balears com a conseqüència d’aquests incidents que no són incidents aïllats i ja estan en la premsa internacional”, ha afirmat per preguntar si Colau també considera que la premsa internacional està “difamant” quan parla d’aquest fenomen.
El que desitja, ha indicat, és que “Barcelona torni a ser aquesta gran ciutat oberta, d’avantguarda, acollidora que ha estat sempre i que en aquests moments com a conseqüència de determinats fets no ho està sent”.
“No es pot voler matar la gallina dels ous d’or. Nosaltres som un país turístic. Parlar de turisme a Espanya és parlar de creixement econòmic i creació d’ocupació”, ha sostingut Cifuentes, qui, en xifres, ha indicat que en els sis primers mesos de l’any a Espanya es van rebre 36 milions de turistes que van gastar 37.000 milions d’euros. A la Comunitat, es van rebre més de 3,3 milions, que van gastar 4.237 milions, ha afegit.
La dirigent popular ha assenyalat que “la competència per atreure turisme és ferotge” i ha considerat que no es pot espantar al turisme ni defugir el problema mirant cap a una altra banda”.
Davant els problemes, ha defensat que cal “agafar el bou per les banyes, abordar-los i cercar solucions no volent posar el focus en altres llocs”.
Segons el parer de Cifuentes, aquests incidents perjudiquen la imatge de marca d’Espanya i la projecció internacional i ha considerat que si no es corregeix pot perjudicar “encara més el turisme”.
La popular ha defensat que “prendre mesures i actuar amb contundència” i ha sostingut que “enfront de la violència no valen missatges tebis”. Al seu entendre, cal donar missatges dràstics i actuar amb tots els mecanismes de la llei per actuar contra aquests incidents.