11.04.2025 - 15:14
|
Actualització: 11.04.2025 - 17:44
La plataforma Ciències en Perill diu que no corregirà exàmens de les proves d’accés a la universitat (PAU) si el Departament d’Educació no fa marxa enrere en la proposta de fusió de matèries. La plataforma critica en un comunicat que la conselleria vulgui mantenir la modificació del currículum de batxillerat tot i l’ampli social i científic que diu que té l’oposició a aquesta mesura. Segons que explica el col·lectiu, el Departament d’Educació ha anunciat que mantenia la proposta tal com l’havia feta, i per això l’acusa de no tenir en compte les aportacions que s’han fet de diferents àmbits. “No s’han mogut ni un mil·límetre”, retreuen.
Tot i el recolzament dels grups parlamentaris a la comissió d'educació del Parlament de dimarts i l'èxit de la concentració #omplimdeCienciaStJaume de dimecres i el consens científic i educatiu, el Departament ha anunciat avui que manté la fusió. SENSE CIÈNCIES NO HI HAURÀ PAU. pic.twitter.com/ikPuDDRfyI
— Plataforma Ciències en Perill (@cienciesperill) April 11, 2025
La plataforma també critica haver-se’n assabentat a les portes de les vacances escolars. Ho atribueix a una estratègia calculada per a minimitzar la resposta de la comunitat educativa i dificultar la capacitat d’organització i reacció dels centres i els professors. D’altra banda, retreu a la conselleria no haver presentat públicament la petició del Ministeri d’Educació “que suposadament justifica” aquests canvis al currículum. També considera que la conselleria no ha volgut obrir un veritable procés de debat amb la comunitat educativa.
Per tot plegat, Ciències en Perill considera que no es pot aplicar un currículum que no compta amb el suport del professorat ni del món científic. També alerta que, si no es rectifica, “no es podrà garantir la normalitat de la PAU en les matèries científiques”. En l’àmbit de ciències, Educació va proposar de fusionar Física i Química, i Biologia, Geologia i Ciències Ambientals. Arran de l’oposició expressada per diferents sectors, va obrir un procés de consultes i debat i havia de comunicar com quedava finalment la modificació curricular.