14.05.2024 - 13:15
|
Actualització: 14.05.2024 - 13:40
El Banc Santander ha informat d’un “accés no autoritzat” a un banc de dades de l’entitat allotjada en un proveïdor que ha afectat clients de l’estat espanyol, Xile i Uruguai, però també tots els treballadors i alguns ex-treballadors del grup, segons que ha informat en un comunicat a la Comissió del Mercat de Valors espanyola (CNMV).
En la resta de mercats i negocis de l’entitat no hi ha dades de clients afectades. El Santander assenyala que en el banc de dades afectat no hi ha informació transaccional ni credencials d’accés i contrasenyes de banca per internet que permetin d’operar amb el banc.
“Les operacions i els sistemes de Santander no són afectats i els clients poden continuar operant amb seguretat”, afegeix. El banc, que ha obert una investigació, assenyala que ha aplicat “de manera immediata” mesures per gestionar l’incident, com el blocatge de l’accés al banc de dades i un reforç de la prevenció contra el frau per protegir els clients.
Santander lamenta la situació i assenyala que n’informa proactivament els clients i treballadors directament afectats. “Hem notificat oportunament als reguladors i forces de seguretat, i continuarem col·laborant-hi”, acaba dient el comunicat.