02.06.2017 - 12:57
|
Actualització: 02.06.2017 - 13:43
Google ha anunciat que el seu navegador Chrome començarà a blocar anuncis empipadors, tant en ordinadors com en mòbils, a principis del 2018, seguint les directrius de la ‘Coalition for Better Ads‘.
L’eina, com explica la companyia en un comunicat, funcionaria de forma diferent als altres blocadors d’anuncis que es poden trobar per Internet. ‘Sabem que gran part de les webs es nodreixen d’anuncis útils i atractius’, revela el vice-president de publicitat de Google, Sridhar Ramaswamy, qui afegeix que la publicitat blocada serà aquella ‘que reprodueix música de forma inesperada o que força l’usuari a mirar-la durant deu segons’.
Per destriar els anuncis que mereixen ser blocat o no, Google s’ha unit a la ‘Coalition for Better Ads‘, un grup d’empreses nord-americanes que el seu objectiu és lluitar contra la publicitat intrusiva a Internet. Aquest grup va publicar una sèrie de regles a seguir per generar una publicitat online responsable, directrius que Google usarà per al seu blocador.
Els anuncis en línia que es blocarà per l’acord seran aquells que reprodueixin de forma automàtica vídeo i so, anuncis amb compte enrere i finestres de ‘pop-up’. La mesura també afectarà la publicitat intrusiva en els smartphones.