26.05.2017 - 19:02
Destaca que el sector de l’automòbil està “en una contínua revolució”
SITGES (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)
El president de Gestamp, Francisco José Riberas, ha assegurat aquest divendres que els fabricants de cotxes no han d’enfrontar-se al gust dels consumidors ni als desafiaments mediambientals, sinó que han de respondre als reptes derivats de la connectivitat.
En la Reunió del Cercle d’Economia ha explicat que el repte de la connectivitat afecta de ple el sector de l’automòbil, plantejant-se així els fabricants el dubte de si “seguir fabricant cotxes o oferir serveis de mobilitat”.
El president del grup dedicat al disseny, desenvolupament i fabricació de components metàl·lics per a l’automòbil ha constatat que la connectivitat va enllaçada amb el cotxe autònom, i ha demanat tranquil·litat, ja que “tots aquests canvis no es produiran d’una manera automàtica”.
Riberas ha remarcat que el sector de l’automòbil sempre està sumit “en una contínua revolució” i que no existeix sector que hagi avançat més en els últims anys.
“La veritat és que avui dia, el sector automobilístic és el que més ha invertit en R+D a nivell mundial”, i ha afegit que si algú compra el 2017 un cotxe utilitari, trobarà millors serveis i acabats que en un d’alta gamma de fa anys.
SERVEIS COMPARTITS I ELECTRIFICACIÓ
Riberas ha plantejat que gran part de la societat ja no veu necessari tenir un cotxe en propietat “ja que existeixen serveis compartits de cotxes per minuts o per hores”, i s’ha preguntat qui serà el comprador dels vehicles compartits del futur.
En referència a la mobilitat elèctrica, ha lamentat que es vulgui reduir les emissions des de fa anys “però que solament s’hagin venut tres cotxes elèctrics”, i ha destacat les últimes novetats de l’electrificació, i la gran capacitat de càrrega de les bateries dels cotxes i la seva autonomia.
“Amb tots aquests elements, els fabricants s’estan enfrontant a una tempesta perfecta”, i ha plantejat que la indústria ha de ser capaç d’assumir tot tipus de reptes.
LÍDER GLOBAL
Gestamp té 36.000 empleats i 100 plantes de producció a tot el món: “Hem aconseguit passar de ser un proveïdor petit espanyol a ser un líder global”.
Assegura que, per aconseguir aquestes xifres, l’empresa no ha canviat la seva estratègia en els últims anys i que s’ha intentat envoltar “d’una massa crítica suficient que ha ajudat a invertir”.
Riberas ha participat en la sessió ‘Estratègies empresarials en temps d’incertesa i digitalització’ del Cercle d’Economia, que celebra aquest any la seva XXXIII Reunió Anual, patrocinada per KPMG, Indra i CaixaBank i amb nodrida participació empresarial.